مکرون: می‌خواهم ایران به ثبات منطقه و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911490

رئیس جمهور فرانسه گفت: می خواهم ایران به صلح و روحیه همکاری بازگردد. من از او می خواهم که به ثبات منطقه ای و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبرگزاری رویترز نوشت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز گفت که ایران با دستگیری شهروندان فرانسوی با این کشور دشمنی می کند.

مکرون در پایان نشست گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: با گروگان‌گیری غیرقابل قبول ایران شاهد خصومت بیشتری با خودمان هستم.

وی با اشاره به حمله اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر احزاب تروریستی در شمال عراق، آن را «تجاوزات شدید روزهای اخیر به خاک عراق» توصیف کرد و گفت: شاهد «خصومت منطقه‌ای» هستم. “. . “از ایران.

رئیس جمهور فرانسه گفت: می خواهم ایران به صلح و روحیه همکاری بازگردد. من از او می خواهم که به ثبات منطقه و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.

ادعای ماکرون نسبت به نقش ایران در منطقه پس از آن مطرح شد که اخیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر احزاب تروریستی در شمال عراق با موشک و پهپاد حمله کرد و در این حملات با پهپاد و موشک، مواضع این گروه ها مورد هدف قرار گرفت. .

این دومین مرحله از حمله به مواضع این گروه های تروریستی در شمال عراق است.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اقدامات نظامی ایران علیه گروه‌های تروریستی جدایی‌طلب مسلح که در خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و تضعیف امنیت مرزهای ایران و محرومیت از ایران استفاده و فعالیت می‌کنند. شهروندان امنیت خود را.این یک اقدام کاملا قانونی است. بر اساس قوانین بین المللی و روابط دو کشور همسایه، دولت عراق مسئول پیشگیری از این اقدامات تروریستی است و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند و اقدام ایران برای حفظ امنیت خود و شهروندانش از نظر قانونی مشروع است. و بر اساس قوانین بین المللی.. ایران بارها تاکید کرده است که در قبال امنیت ارضی خود و فعالیت گروه های جدایی طلب در این منطقه سکوت نخواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی از امنیت خود و شهروندانش حفاظت خواهد کرد و اقدام نیز انجام داده است. در این زمینه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید