گفتار درمانی مکرون برای فرانسوی ها در بحبوحه بحران برق و انرژی

مکرون در پاسخ به سوالی درباره خطر خاموشی در فرانسه در زمستان امسال، به روزنامه فرانسوی Le Parisien گفت: «نگرانی های زیادی در مورد آن دارم، اما نترسید! «این مسئولیت دولت است که سناریوهایی برای مقابله با هر موقعیتی ایجاد کند.

ماکرون اطمینان داد که اگر شهروندان فرانسوی تمام تلاش خود را انجام دهند و از طرح به اصطلاح هوشیاری انرژی پیروی کنند، از بدترین سناریو جلوگیری خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: ما از زمستان جان سالم به در خواهیم برد.

روز پنجشنبه، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه نیز از شهروندان فرانسوی خواست برای جلوگیری از خاموشی، انرژی کمتری مصرف کنند.

در ابتدای اکتبر سال جاری، دولت فرانسه طرحی به نام «هوشیاری انرژی» را برای مقابله با زمستان اجرا کرد که هدف آن کاهش 10 درصدی مصرف انرژی فرانسه در طی دو سال و اطمینان از گذراندن زمستان بدون کمبود است. روی گاز یا برق به آرامی اقدامات در این طرح شامل فراخوانی برای محدود کردن گرمایش به حداکثر 19 درجه سانتیگراد (66.2 درجه فارنهایت) و خاموش کردن چراغ ها بعد از ساعت 10 شب و همچنین تشویق به کار از راه دور است.

قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد خود رسیده و ذخایر این منبع انرژی در قاره سبز رو به اتمام است. همه این مشکلات اروپایی ها را در مرکز یک بحران انرژی نفس گیر قرار داده است. یکی از دلایل اصلی بحران انرژی اروپا مربوط به جنگ اوکراین است. به این ترتیب، روسیه عرضه گاز طبیعی را که قاره سبز سال‌ها از آن برای راه‌اندازی کارخانه‌ها، تولید برق و گرم کردن خانه‌ها استفاده می‌کرد، متوقف کرد.

قبل از این جنگ، مسکو حدود 40 درصد از گاز مصرفی اتحادیه اروپا را از طریق خطوط لوله تامین می کرد، اما اکنون این صادرات به 75 درصد کاهش یافته است. اگرچه مسکو همچنان گاز خود را از طریق اوکراین، ترکیه و دریای سیاه از طریق خط لوله ترکیش استریم به اروپا ارسال می کند، اما اکنون چشم انداز تعطیلی کامل این روند بسیار زودتر از پیش بینی قبلی به نظر می رسد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در ماه سپتامبر اعلام کرد که این پیامد طبیعی تحریم های اقتصادی اعمال شده بر مسکو توسط کشورهای غربی است. در نتیجه، دولت های اروپایی به صورت جمعی یا فردی سعی کرده اند با خرید LNG بیشتر، ظرفیت تامین انرژی را افزایش دهند و همچنین اقداماتی را در کشورهای خود برای کاهش تقاضا و صرفه جویی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید