بحران انرژی در اروپا و اعتراض کشاورزان فرانسوی به بی برنامگی دولت


ساعت: 18:18
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905915

کشاورزان فرانسوی اعلام کرده اند که اگر دولت سیاست روشنی برای پوشش هزینه های مرتبط با انرژی ارائه نکند، بسیاری از تولیدات کشاورزی کاهش خواهند یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناتولی، اتحادیه کشاورزان فرانسه (FNSEA) طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس هشدار داد که بخش کشاورزی این کشور به دلیل افزایش هزینه سوخت و انرژی در خطر است. این اتحادیه از دولت خواست تا سیاست خود را در این زمینه برای جلوگیری از بحران غذایی روشن کند.

کشاورزان فرانسوی می گویند که هزینه سوخت در برخی مناطق افزایش یافته و چهار برابر شده است و حداقل قیمت مواد غذایی را دو برابر کرده است.

سباستین مری از اعضای ارشد این اتحادیه هشدار داد: خود تولیدکنندگان محصولات کشاورزی نیز نگران این هستند که نمی دانند چه چیزی را سر سفره مردم بگذارند.

وی افزود: در صورت ادامه چنین شرایطی مجبور به توقف تولید محصولات کشاورزی خواهند شد.

بر اساس قوانین دولتی در فرانسه، بسیاری از شرکت های کشاورزی داخلی در این کشور هنوز واجد شرایط دریافت کمک ها و یارانه های دولتی نیستند که این امر منجر به افزایش هزینه ها برای این شرکت ها شده است.

دولت اعلام کرد که اگر هزینه انرژی کسب و کار کشاورزی نسبت به فروش 3 درصد افزایش یابد، تولیدکنندگان واجد شرایط دریافت کمک نخواهند بود.

در اواسط اکتبر، مارک فسنو وزیر کشاورزی وعده داد که دولت بدون توجه به شرایط و میزان تولید به صنعت کشاورزی کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید