دولت باید به استقلال صندوق بیمه کارگران احترام بگذارد

دولت باید به استقلال صندوق بیمه کارگران احترام بگذارد

روز جدید شورای عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی در اطلاعیه ای از دولت خواست تا از استقلال سازمان تامین اجتماعی صیانت کند.

شورای عالی با صدور بیانیه ای به تصمیم دولت مبنی بر افزایش حقوق 1401 کارگر بازنشسته اعتراض کرد که در بخشی از آن آمده است:

حفاظت از ارکان و مؤلفه های تأمین اجتماعی و اموالی که به صندوق این سازمان سپرده شده است را وظیفه تک تک مستمری بگیران و مستمری بگیران، سازمان ها، مراکز و دستگاه های مسئول می دانیم و حمایت خود را از مسئولان و کارکنان خدمات بیمه ای اعلام می داریم. و پایبند به «ما مخالف هرگونه دخالت و تعرض به سازمان و صندوق آن هستیم. مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی صاحبان این سازمان هستند و دارایی های سپرده شده به سازمان تأمین اجتماعی حقوق قانونی آنهاست که حق الناس است و اموال دولتی نیست، اما اموال و دارایی های سپرده شده در سازمان تامین اجتماعی «تامین اجتماعی و ارکان آن از نظر فقهی نقش وکالت بازنشستگان را دارد که یکی از الزامات این قانون است. وکیل برای حفظ منافع بازنشستگان و عمل به منافع هر یک از آنها.»

این بیانیه همچنین بسته ای از پیشنهادات را در پایان بسته ارائه می دهد:

1- اعاده حقوق مستمری بگیران واجد شرایط تامین اجتماعی در سال 1401 بر اساس مصوبه هیات امنا و هیات مدیره تامین اجتماعی و شورای عالی کار.

2- از اعطای بسته معیشت به مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی به جای حقوق قانونی خودداری کرده و طبق روال معمول در موسسات حمایتی و کمکی و موسسات خیریه به کار برای این مستمری بگیران ادامه دهید که توهین آشکار به رده‌های بالا و سخت‌گیرانه است. بازنشستگان شاغلی که با سربلندی و سربلندی در خدمت به مردم و پیشرفت کشور گذرانده اند.

3- استقلال سازمان تامین اجتماعی را رعایت کرده و اجازه دخالت هیچ شخص حقیقی یا حقوقی در امور این سازمان را ندهید تا مدیران و کارکنان این سازمان با مشورت بازنشستگان برجسته و نخبه مشمول تامین اجتماعی. قانون که آنها نیز شناخته شده، پرداخت به امور این سازمان.

4- برای رفع چالش ها نسبت به تکمیل تعدیل و تصویب لایحه تعدیل دائمی تعدیل مستمری حقوق اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید