تامین مالی سد معشورا از طرق مختلف تسریع می شود/ اجرای پروژه های ناتمام

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790974

محرابیان با اشاره به تامین منابع مالی سد معشورا با روش های مختلف گفت: در بازدید آیت الله رئیسی مقرر شد در پروژه های ناتمام تسریع و در اولویت پروژه ها تکمیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، علی اکبر محرابیان ظهر امروز در بازدید از شهرستان چگنی اظهار داشت: سد تنگ معشوره در هشت سال گذشته کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در سفر رئیس جمهور تصمیم گرفتیم با تامین اعتبار لازم طی یک بخشنامه پروژه های ناتمام را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سد معشوره افزود: سد معشوره یکی از سدهای مهم استان است که اکتشاف این سد از 17 سال پیش آغاز شد و با تکمیل تحقیقات، عملیات اجرایی آن از سال 92 آغاز شد.

وزیر نیرو گفت: متأسفانه این سد در هشت سال گذشته کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است، البته تونل انحرافی ساخته شده است اما پیشرفت همچنان کند است.

وی گفت: برای سد معشورا تحقیقات لازم را انجام داده ایم که اعتبارات بالایی را می طلبد بنابراین روش های مختلفی را برای تامین اعتبار لازم در نظر گرفته ایم. انشاالله با تصویب سفر استانی بتوانیم توسعه این سد را تسریع کنیم.

محرابیان گفت: هدف از ساخت این سد مهار سیلاب، توزیع آب شرب، صنعت و کشاورزی در محدوده پراکندگی استان است، بنابراین با اجرای سد معشوره در کنار این مسائل بحث اشتغال نیز رونق می گیرد.

وی گفت: در بازدید آیت الله رئیسی مقرر شد در پروژه های ناتمام تسریع و در اولویت پروژه ها تکمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید