تامین مالی 30 میلیارد تومانی از طریق تامین مالی زنجیره ای در کشور / 30 درصد واحدهای تعطیل شده با مشکل صلاحیت سرمایه گذاران مواجه هستند.


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908638

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست فعالان اقتصادی گفت: ما به عنوان وزارت صنعت معدن و تجارت وظیفه داریم همه امور را پیگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; سید رضا فاطمی امین افزود; ما چندین مصوبه داشتیم که اگر واحدهای تولیدی از دولت مطالباتی دارند و به موقع پرداخت نشد، دولت جریمه شود و مصوبه دیگری در هیات پول و اعتبار این بود که واحدهایی که به بانک ها بدهکار هستند. 7 سود و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت کنید.


فاطمی امین تاکید کرد؛ شفاف‌سازی و رتبه‌بندی انجام می‌شود که بر اساس آن تسهیلات داده شود، برخی محصولات داخلی و برخی خارجی در ماشین‌های معدنی استفاده شود..


او گفت؛ تولید ماشین آلات معدن در 6 ماه اول سال 100 درصد رشد کرد.


وزیر صنعت و معدن افزود؛ برخی از مناقصات تکمیل شده و برخی باقی مانده اند که پیش از این فقط از نظر مالی واگذار شده بود اما در اصلاح قوانین حدید نکات فنی نیز لحاظ شده است..


او ادامه داد؛ امکانات منطقه معدن بسیار خوب و بالاست، فعال شدن واحدهای تعطیل در 30درصد واحدهای تعطیل شده دارای صلاحیت سرمایه گذار است.


فاطمی امین افزود؛ تامین مالی گروهی به گونه ای است که هر واحدی وام نمی گیرد، بلکه تولیدکنندگان در یک حوزه اقدام می کنند 30 هزار میلیارد تومان از این طریق تامین مالی شده است.


او گفت؛ سقف اعتباری واحدهای تولیدی باید برداشته شود و به نفع تولیدکنندگانی است که شفاف کار می کنند.


وزیر صنعت و معدن گفت؛ به واحدهای تولیدی تشکیل شده توجه ویژه ای می شود و یکی از مشکلات صنعت کشور کم ارزش شدن واحدهای جدید است..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید