طی دو ماه گذشته، نزدیک به 90 درصد از تورهای ورودی به کشور لغو شده است / در فیلتر کردن تبلیغات شبکه های اجتماعی و بارگذاری اطلاعات مسافران با مشکل مواجه شده ایم.

طی دو ماه گذشته، نزدیک به 90 درصد از تورهای ورودی به کشور لغو شده است / در فیلتر کردن تبلیغات شبکه های اجتماعی و بارگذاری اطلاعات مسافران با مشکل مواجه شده ایم.

روز جدید رئیس انجمن صنفی حمل و نقل هوایی و خدمات جهانگردی در خصوص مشکلات ناشی از قطعی اینترنت در معاونت خود می گوید که از نظر تبلیغات مشکل داریم و کانال های ارتباطی و کانال های تلگرامی که برنامه ها و بسته های سفر را در داخل این کانال ها ارائه می کنند، تقریباً وجود دارد. فروش هایی که قرار بود انجام دهیم را از دست دادیم. اطلاعات مسافران مانند گذرنامه، مدارک هویتی و قراردادها توسط اپلیکیشن‌های رایج مدیریت می‌شد و در بارگذاری اطلاعات مسافران با چالش‌هایی مواجه بودیم. از نوامبر 2018، صنعت سفر روزهای خوبی را سپری نکرده و در ماه های مهر و آبان نزدیک به 90 درصد از سفرهای ورودی ما به کشور لغو شد.

در دو ماه گذشته نزدیک به 90 درصد تورهای ورودی کشور لغو شده است/ از آبان 1397 به بعد حال صنعت گردشگری خوب نیست/ مشکل فیلتر شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بارگذاری اطلاعات مسافران وجود دارد. و جهانگردی در مورد مشکلات ناشی از قطعی اینترنت در صنف خود می گوید که ما از نظر تبلیغات با مشکل مواجه هستیم و کانال های ارتباطی و کانال های تلگرامی که در آن طرح ها و بسته های سفر در این کانال ها به فروش می رسد را تقریبا از دست داده ایم. اطلاعات مسافری مانند پاسپورت، شناسنامه و قراردادها توسط اپلیکیشن های رایج مدیریت می شد و در بارگذاری اطلاعات مسافران با چالش مواجه شدیم. از نوامبر 2018، صنعت سفر روزهای خوبی را سپری نکرده و در ماه های مهر و آبان نزدیک به 90 درصد از سفرهای ورودی ما به کشور لغو شد.

حرمت الله رفیعی در گفت و گو با «انتخاب» درباره مشکلات ناشی از قطعی اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی دفاتر خدمات مسافربری گفت: دنیای امروز دنیای فناوری است و اگر بخواهیم ادعا کنیم که این مشکل ما را تحت تاثیر قرار نداده است. یک جمله کاملا نادرست واقعیت این است که تبلیغات همکاران ما در فضای مجازی و در بسترهایی مانند اینستاگرام و واتس اپ بود. حالا تا زمانی که یک شبکه عوض نشود، زمان را تلف می کنیم. از سوی دیگر، برای اینکه مردم بخواهند به آن عادت کنند، قطعاً یک سری سقوط داریم.»

وی ادامه داد: از نظر تبلیغاتی دچار مشکل هستیم و تقریباً راه های ارتباطی و کانال های تلگرامی را که از طریق آن کانال ها طرح ها و بسته های سفر به فروش می رسید را از دست دادیم.

رفیعی همچنین درباره مشکلات ایجاد شده برای مسافران گفت: اطلاعات مسافران مانند گذرنامه، مدارک هویتی و قراردادها توسط اپلیکیشن های رایج رسیدگی می شود. شرایط نامناسب رخ داد و سرعت پایین اینترنت ما را در آپلود اطلاعات مسافران با چالش هایی مواجه کرد. دقیقاً از نوامبر 2018، صنعت گردشگری وضعیت خوبی ندارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره مشکلات ناشی از این وضعیت برای گردشگران خارجی نیز گفت: مشکل گردشگران خارجی فقط از طریق اینترنت نیست، بلکه مشکل گردشگران خارجی تنها در اینترنت نیست. شرایطی در کشور ایجاد شده و کشورهای غربی نیز روی این موضوع مانور می دهند. طبیعتاً قرار گرفتن ایران در لیست قرمز و ممنوعیت سفر از کشورهای غربی مانع از ورود گردشگران به ایران شد. شرایط در حوزه گردشگری بسیار بد است و در مهر و آبان نزدیک به 90 درصد از تورهای ورودی ما در کشور لغو می شود.

رفیعی در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی از خسارت مالی در یک ماه گذشته وجود دارد، گفت: برآوردی انجام نشده است اما آماری که به دست ما رسیده نشان می دهد که متاسفانه شرایط و اتفاقات خوب و مناسبی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید