رد صلاحیت سرمایه گذاران 5 معدن غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد / مخالفان معادن بویراحمد را تعطیل کردند.

ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784828

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معدن کمبل در سال 1378 به دلیل عدم رعایت موارد قانونی رد صلاحیت شد و باید مشخص شود که آیا می تواند برای رفع رد صلاحیت اقدام قانونی انجام دهد یا خیر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، صبح امروز جلسه شورای معدن استان با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل صمت و مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر کل جهاد کشاورزی استان در سالن معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد. گروهی از کارمندان

حسین پور در این جلسه گفت: شورای معدن استان اختیارات خود را از شورای معدن کشور می گیرد، در این جلسه در مورد معادن استان تصمیم گیری می شود و اینها همان تصمیمات ملی است.

مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 70 نوع پروانه معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد 54 مورد فعال و مابقی غیر فعال یا مجهز هستند.

52c48aab af7b 4bae a306 3e4c31a9af42 خبر خاکستری

حسین پور معادن استان را بر اساس طبقه بندی طبقه اول رتبه بندی کرد و گفت: در طبقه اول سه گروه و در گروه اول ماسه، گروه دوم سنگ لاشه و گروه سوم فسفات و بوکسیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس اختیارات شورای معادن کشور در خصوص ساماندهی معادن استان تصمیم گیری می شود، افزود: معادن انفال بوده و تمام حقوق آنها مربوط به بیت المال است و با پرداخت حقوق دولتی می توانند فعالیت کنند. “

حسین پور افزود: اگر معدنی بیش از شش ماه غیرفعال باشد یا هزینه های قانونی به دولت پرداخت نکند از اختیارات آن سلب و در اختیار نامزدهای بعدی قرار می گیرد.

4b62469c 9b06 4c15 b0e3 a2c300e5f861 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه اگر فردی رد صلاحیت شود و در آینده به وظایف خود عمل کند، معدن بالا به وی داده می شود، خاطرنشان کرد: هیچ گونه زیرساخت، تجهیزات و مخالفت با محیط زیست مجاز نیست.

وی افزود: نبود راه دسترسی به معادن استان به دلیل عدم صدور مجوز منابع طبیعی از دیگر دلایل تعطیلی معادن است.

رد صلاحیت معادن در این جلسه و در دستور کار اول مطرح شد.

در این راستا معدن سنگ و جسد کمپبل سابقه رد صلاحیت دارد. این معدن در سال 1378 به دلیل عدم صلاحیت فنی و عدم پرداخت حقوق دولتی رد صلاحیت شد. برای فعال شدن معدن پیشنهاد شد رد صلاحیت معدن حذف شود.

معاون استاندار در این خصوص گفت: استان بالغ بر 90 درصد جنگل و مرتع را در اختیار دارد و محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ می کند. با در نظر گرفتن این شرایط، مجوزها را اولویت بندی کرده و اجازه دهید.

حاجی زاده گفت: انباشته شدن پروانه های استخراج نه تنها مشکلاتی را حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند. سلب صلاحیت برای اقدام قانونی یا خیر؟

در همین راستا معدن پردیس موسوی توسط اعضا رد صلاحیت شد.

متعاقباً معدن سنگ آهک ناصرآباد تعاونی کاوشگران گچساران به دلیل عدم اجرای معدن بدون مجوز قانونی، عدم فعالیت عملیاتی و عملکرد سالانه به میزان مقرر در برنامه مصوب و عدم پرداخت حقوق دولتی رد صلاحیت شد.

پس از برگزاری پنجمین جلسه معادن کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات قانونی رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید