تثبیت و اشتغال زایی برای 2800 نفر / در صورت رفع موانع سرمایه گذاران 500 معدن کولبر کار مستقیم خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، سردار علیرضا مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در نشست رفع موانع و حمایت از تولید که در سالن فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، گفت: برای کمک به موانع تولید، همه ما موظفیم ایجاد کنیم. تحول اقتصادی در جامعه

8ffc81d2 e61a 4c95 9e96 e144789ec839 خبر خاکستری

وی گفت: مردم قدرشناس ما شایسته این هستند که به بهترین شکل ممکن زندگی کنند، بنابراین مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا همه مشکلات واحدهای تولیدی را هر چه بیشتر حل کنند.

وی افزود: ما انقلاب نکردیم که نام حکومت را از پهلوی به جمهوری اسلامی تغییر دهیم، بلکه انقلاب کردیم تا به همه دنیا ثابت کنیم که با هم بودن و توافق می توان به آن دست یافت. “

سردار مدنی بر ضرورت احیا و رفع موانع واحدهای تولیدی برای حمایت از اشتغال در استان تاکید کرد.

1d03a24d 587d 4da4 a6f7 fd972fd03346 خبر خاکستری

ایجاد پایگاه پیشرفت و برچیدن در استان کردستان

مهدی مختابانی، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: وقفه و جهش تولید.

وی گفت: اعضای این قرارگاه متشکل از افراد ارگان های دولتی برای بحث و تبادل نظر در خصوص موانع موجود بر سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان هستند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع می شود، افزود: این سازمان به بهره بردار برای بازاریابی و فروش محصول کمک می کند.

وی گفت: زمانی که فروش محصولات تولید شده در یک واحد صنعتی یا معدنی افزایش یابد، در نتیجه میزان رضایت و تولید نیز افزایش می یابد.

مختابانی با تاکید بر اینکه هدف ما کمک به جهش تولید در صنعت و معدن است، گفت: امسال 350 واحد صنعتی و 50 واحد معدنی مورد بازرسی و پایش قرار می گیرند و بازدارندگی لازم انجام می شود.

c73f69b5 460c 44a9 9d5e 16bf5382c20e خبر خاکستری

وی افزود: اگر واحد تولیدی قصد راه اندازی مجدد داشته باشد، مساعدت های لازم را انجام خواهیم داد و موانع را برطرف خواهیم کرد.

وی به تقویت و راه اندازی چهار گروه تخصصی پشتیبانی و بازدارندگی اشاره کرد و افزود: این 4 گروه در حوزه های زیرساختی، تحقیق و توسعه، مقررات و قانون، تجارت و بازار و در نهایت مالی و بانکی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در فضای کسب و کار ایران 4 پله سقوط کرده است و استان کردستان در پایان سال 98 رتبه 29 کشوری را کسب کرده است.

8b4fd694 690a 419a 9561 abe051b73629 خبر خاکستری

وی گفت: یکی از اهداف ما در حوزه صنعت کمک به ثبات و ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در واحدهای صنعتی کردستان است.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی بیت المقدس کردستان کردستان را استانی مرزی دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است که اشتغال کولبری در استان کاهش یابد و اشتغال پایدار برای مردم ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به تشکیلات بسیج مهندسین صنایع در بخش معدن افزود: کردستان استان معدنی غنی است و تلاش داریم با تثبیت و ایجاد اشتغال از سرمایه گذاران معدنی برای 500 نفر شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنایع سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: این سازمان همچنین برای افزایش تولید معادن برچیده شده تلاش می کند تا واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

05d0f174 9448 4851 a341 206aba7bf04a خبر خاکستری

195 معدن در استان کردستان فعال است

محمد دره وزمی رئیس سازمان صمت استان کردستان با بیان اینکه توسعه تدابیری دارد که مهم ترین آن عقل است، گفت: در یک جامعه مولفه هایی در توسعه وجود دارد که دولت از سرمایه گذاران حمایت و تسهیل می کند، اینگونه نیست. در حال توسعه، مولفه ها کار خود را به درستی انجام نمی دهند، بنابراین سرمایه در جایی خرج می شود که سودآور باشد.

وی گفت: سرمایه گذاران نیازمند همدلی و همفکری مردم هستند. مردم باید توسعه طلبی خود را نشان دهند و سرمایه گذاران را همراهی کنند».

به گفته مدیرکل صمت استان کردستان؛ حدود 340 معدن در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 195 معدن فعال است.

وی افزود: در سطح ملی در بانک ها باید توجه ویژه ای به استان کردستان برای ارائه پروژه های ملی داشته باشیم و در استان کردستان نیز باید پروژه های بزرگی را برای ایجاد اشتغال مستقیم و محیط صنعتی اجرا کنیم چرا که مردم در کلاس های فنی حرفه ای صنعتی می شود و در کارخانه های بزرگ مانند پتروشیمی، کارخانه بارز، کارخانه فولاد و … صنعتی می شود.

c4231625 90b8 45a1 9fba eceabbc6d8f7 خبر خاکستری

عدم همکاری بانک ها و بخش صنعتی بزرگترین ضربه را به سرمایه گذاری در کردستان وارد کرده است

سید جمال ساعدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان به مشکلات بخش تولیدی خود اشاره کرد و گفت: کارخانه عسل اولین کارخانه بستنی سازی سنندج است که با هزینه ای حدود 100 تومان ساخته شده است. میلیارد تن بخش خصوصی تضمین شده است. ساعدی البته وام های دولتی به کارخانه بستنی عسل را 8 میلیارد تن عنوان کرد و گفت: بخشی از این وام ها بازپرداخت شده است.

وی گفت: این کارخانه نیز با 10 درصد ظرفیت فعال است و در صورت رسیدن به ظرفیت، زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می کند، اما متأسفانه 140 نفر از کارگران ما بیکار هستند و برای رفع موانع نیاز به راه اندازی است.

وی با بیان اینکه صف همکاری بانک ها با حوزه صنعت بزرگترین ضربه را به سرمایه گذاری در کردستان وارد کرده است، گفت: وقتی نظام و دولت می خواهند از صنعت حمایت کنند چرا بانک ها رعایت نکنند!؟

در پایان این اردو قرار شد کارخانه بستنی مس کردستان با ارائه وثیقه از طریق صندوق تعاون به بانک ها تسهیلات دهد و برای ایجاد اشتغال بیشتر برای کارگران لغو شود.

دیدگاهتان را بنویسید