مال خودم؛ ثروت و اشتغال زایی در دل زمین خفته / ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از سه هزار نفر با راه اندازی کامل فولاد کردستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، کشورمان ایران با دارا بودن منابع و ذخایر سوخت و سایر مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص داخلی و سرانه جمعیت درآمدها نقش بسزایی دارد.

صنعت و معدن مهم ترین محرک های اقتصاد کشور هستند. وجود معادن یکی از مهمترین فرصت های اشتغال زایی در استان کردستان است که مدیریت صحیح آنها نقش موثری در زدودن غبار محرومیت از این استان دارد.

این استان به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی کشور دارای منطقه جغرافیایی ویژه ای برای استخراج معادن است. سنگ آهن موجود در این معدن به 7 نقطه مختلف تقسیم می شود.

شهرستان بیجار در شرق استان کردستان با 43 معدن کوچک و بزرگ سنگ آهن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در استان کردستان دارد.

معدن کیمیا سپاهان بیجار یکی از معادن این شهرستان است که از سال 1365 به طور رسمی در منطقه معدنی سراب شهرک فعالیت خود را آغاز کرد و اکتشاف و نقشه توپوگرافی معدن و کاوش های این معدن در مدت دو سال به پایان رسید.

این معدن با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن سنگ آهن دانه بندی با اشتغال 120 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیر مستقیم آغاز به کار کرد.


006777a3 9dea 4945 a205 ac7955146795 خبر خاکستری


سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است

معدن سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است. این معدن سالانه بیش از 1000 تن سنگ آهن تولید می کند و به همین دلیل تأثیر زیادی بر تولید فولاد در کشور دارد.

اگر امکانات بیشتری در این مجتمع فراهم شود و افراد بیشتری در مجتمع سنگ آهن بیجار استخدام شوند، سالانه می توان سنگ آهن بیشتری از این معدن استخراج کرد.

محصول تولیدی این کارخانه کنسانتره سنگ آهن بوده و میزان آن 68 درصد می باشد. نوع منبع تغذیه محصولات سنگ آهن بیجار سنگ آهن مغناطیسی بی کیفیت و متوسط ​​می باشد.

یکی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال و کسب درآمد از معادن سنگ آهن، راه اندازی کارخانه فولاد یا همان زنجیره فولاد است که پس از سال ها مخالفت، طرح اقتصادی و توسعه ای آن روند رشد خوبی داشته باشد.

معدن سنگ آهن کارکند یکی از ظرفیت های مهم اشتغالزایی بیجار است که سالانه 130 تا 200 هزار تن سنگ آهن در آن استخراج می شود.

علیرضا فاتی رئیس معدن سنگ آهن کارکند در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: این معدن در منطقه مرزی بیجار ظرفیت حمل خوبی دارد که در مجموع ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن با کلاس 31 درصد را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف ما افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ آهن کارکند است، افزود: سالانه حدود 70 هزار تن سنگ آهن در این مجتمع به فروش می رسد و تبدیل به کنسانتره شده و از معدن خارج می شود.

رئیس معدن سنگ آهن معدن کارکند بیجار گفت: در حال حاضر 50 نفر به صورت مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از 90 درصد آنها بومی هستند و با راه اندازی کارخانه کنسانتره در این معدن برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود. . .


صنایع پیش ساخت کارخانه فولاد بیجار فعال است

در حال حاضر کارخانه کنسانتره صبانور و یک میلیون تن ظرفیت جدید معدن و گندله سازی کیمیا در منطقه مرزی از جمله صنایع پیش ساخت کارخانه فولاد بیجار است که زمینه اشتغال گروهی از جوانان بومی منطقه مرزی را فراهم کرده است.


بهره برداری کامل از زنجیره فولاد باعث اشتغال 3000 نفر می شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، وجود معادن در منطقه مرزی را یکی از گنجینه های مهم خداوند در منطقه دانست و گفت: بازار از طریق صنایع پایین دستی درآمدزایی دارد.

وی در خصوص میزان اشتغال در این صنعت در شهرستان بیجار گفت: با راه اندازی کامل زنجیره فولاد زمینه اشتغال 2500 تا 3000 نفر به صورت مستقیم در شهرستان بیجار فراهم می شود.

زندیان گفت: زنجیره فولاد در شهرستان بیجار شامل خاک آهن، کنسانتره و گندله است و مرحله بعدی تولید آهن قارچی است.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تکمیل این طرح می تواند نقش موثری در راه اندازی رشته های دانشگاهی در استان کردستان و شهرستان بیجار داشته باشد.


2c10648a 651f 46a4 8864 51b98677d4c3 خبر خاکستری


46 پروانه بهره برداری از مینی بیجار صادر شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار در گفت و گو با کُردتودی، کل ذخایر بیجار را 193 میلیون تن اعلام کرد که تاکنون 46 مجوز صادر شده که 41 مورد آن فعال است.

وی به ظرفیت ذخایر آهن شهرستان بیجار که بیشتر آن در مرز است اشاره کرد و گفت: 54 میلیون تن آهن در شهرستان بیجار وجود دارد.

میرآقایی ادامه داد: شرکت سیمان، شرکت آهک هیدراته سیمان، معدن صبانور و معدن کیمیا مهمترین واحدهای صنعتی و معدنی بیجار هستند.

رئیس اداره معدن و تجارت بیجار به مواد معدنی موجود در بیجار از جمله سنگ آهن، سنگ آهک و لاشه، سنگ آهک، گچ، پوکه معدنی اشاره کرد و از 46 بهره بردار خبر داد و گفت: حدود 80 درصد از معادن بیجار فعال هستند.

وی تصریح کرد: 90 درصد معدنچیان شهرستان بیجار از دهستان حسن آباد یاسوکند هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید