اشتغال زایی برای 200 نفر سرمایه گذاری در کنسرو ماهی / عدم تمایل سرمایه گذار به دلیل کاهش سهمیه سوخت


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894033

لرد شهردار داعی گفت: چرا فردی که از همه مسائل اجتماعی خود فراتر می رود و در یک منطقه فقیر کشور کارآفرین می شود باید با هزینه های سرسام آور مانند سوخت مواجه شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، استفاده مناسب از ظرفیت سواحل مکران با تکیه بر استفاده از منابع طبیعی و خدادادی، فرصت ارزشمندی برای اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کرده است.

امروزه دریا فقط سفره ای برای گذراندن عمر و تور انداختن و صید ماهی نیست، چرا که با پیشرفت علم و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروزه صنایع مختلفی در حال کارآمد شدن هستند که روشنگر کور امید در دل هر یک و زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم کند.

ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی نقش مهمی در ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم برخوردار دارد. صنعت کنسرو به عنوان زیر مجموعه صنایع غذایی یکی از ظرفیت های بهره برداری دریایی است که ارتباط مستقیمی با غذای مردم دارد.

شهریار علی دایی ساکن تهران در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شرکت گایدر چابهار با هدف خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و سرمایه گذاری در منطقه پهناور سیستان و بلوچستان فعالیت می کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه کنسرو ماهی یک محصول سالم، مغذی و مغذی است، گفت: ماهی تن و فرآورده های مرتبط با آن را می توان یکی از غنی ترین غذاها نامید زیرا کالری بالایی دارد و همچنین دارای پروتئین با کیفیتی است.

این کارآفرین موفق افزود: با راه اندازی واحد فرآوری کنسرو ماهی گیدر توانسته ایم در فاز اول برای 100 نفر اشتغالزایی کنیم.

وی بیان کرد: با اجرا و تکمیل طرح ها رشد اشتغال افزایش می یابد و اشتغال به 200 نفر می رسد که 90 درصد نیروی کار بومی هستند.



تامین سوخت مهم ترین مشکل شرکت های تولیدی است


مدیرعامل شرکت گایدر چابهار هدف از سرمایه گذاری در این حوزه را ایجاد اشتغال و خدمات رسانی در مناطق محروم عنوان کرد و ادامه داد: توزیع میزان سوخت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که با آن درگیر هستیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل پیش روی شرکت های تولیدی منطقه تامین سوخت است به ویژه اینکه در این منطقه وسیع حتی سوخت رایگان نیز جیره بندی می شود. این در حالی است که مثلاً یک خودروی پورشه در تهران می تواند تا میزان مورد نظر بنزین در روز دریافت کند، اما یک نیسان در سیستان و بلوچستان که مسافت طولانی است تنها 150 لیتر سوخت دارد.

به گفته وی؛ ما تعجب می‌کنیم که شرکتی که فراتر از همه دغدغه‌های رفاهی خود برای خدمت و تجارت در منطقه فقیر کشور می‌رود، چگونه باید مابه‌التفاوت این سوختی را که باید غیررسمی تهیه شود، بپردازد و با چنین هزینه‌هایی مواجه شود.



هزینه بالای خدمات عمومی دولتی در یکی از نیازمندترین مناطق کشور


عالی دایی تصریح کرد: تامین آب و هزینه آن یکی دیگر از مشکلات است زیرا هزینه آب و برق در یک شهر صنعتی بسیار بالاست و صرف این میزان سوخت، آب و برق در منطقه ای که از بودن نسبتا محروم است معقول نیست. بالا، این مقدار به طور قابل توجهی بیشتر از پررونق ترین شهرهای صنعتی کشور است.

وی تاکید کرد: این اولین بار است که به این عرصه می آیم و این پس از 40 سال سابقه مدیریت ارشد است. برای من باورنکردنی است که در یکی از محروم ترین مناطق کشور، هزینه خدمات دولتی اینقدر بالاست.»

لازم به ذکر است کنسرو ماهی گیدر چابهار دارای خواص دارویی برای انسان و همچنین در مقایسه با منابع دیگر مانند پروتئین یام و سایر مواد معدنی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید