ایجاد اشتغال 740 نفر در نتیجه بهره برداری از 13 کارخانه کنسرو ماهی در “دشتیاری”/بازار داخلی و خارجی مقصد کنسروهای تولیدی


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910770

زمانی که اقتصاد دریایی به کلید محرومیت تبدیل شود.

ظرفیت های صیادی سواحل مکران به قدری متنوع است که اشتغال زایی به تنهایی می تواند عنوان محرومیت را برای سال ها از استان سیستان و بلوچستان بزداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، صنایع غذایی از جمله اشتغال زاترین صنایع دنیاست که یکی از زیرشاخه های آن صنعت کنسروسازی است.

این در حالی است که کنسروسازی به عنوان یک صنعت استراتژیک در کشور محسوب می شود که از هدررفت محصولات کشاورزی جلوگیری می کند.

با توجه به تنوع محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی، یکی از جذاب ترین بخش ها برای صاحبان سرمایه می تواند حضور در صنایع تبدیلی مرتبط با این محصولات به ویژه در صنعت کنسرو باشد. اما مهمترین نکته در این سرمایه گذاری چرخه تامین مواد اولیه و رسیدن به بازارهای هدف مطمئن و اطمینان از فروش محصولات تولیدی است.


در این میان سیستان و بلوچستان به دلیل وجود 320 کیلومتر مرز آبی همواره به عنوان قطب اصلی فعالیت های آبزی پروری و صیادی شناخته می شود. ،

محمد شهلی بار، مدیرکل اسبق شیلات سیستان و بلوچستان در بهمن ماه 1397 گفت: سواحل مکران از کنارک تا گواتر دارای 320 کیلومتر مرز آبی اقیانوسی است که ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی به ویژه از نظر شرایط اقلیمی وجود دارد. دریای عمان نوار ساحلی و همچنین گونه های آبزی با ارزش تجاری بالا در آب های منطقه گفت: توسعه صید صنعتی در سواحل مکران یکی از کلیدهای رشد استان است که در این راستا 34 تعاونی صیادی، 107 واحد صنعت شیلات و 29 کارخانه کنسرو ماهی در اداره کل شیلات منطقه سیستان و بلوچستان فعال هستند.


224087a8 6a00 4a87 9df4 bfa009558926 خبر خاکستری

با این تفاسیر این ظرفیت مهم باعث رونق صنعت کنسروسازی در این منطقه از کشور شد به طوری که هم اکنون بیش از 52 هزار تن کنسرو ماهی در دشتیاری تولید می شود.

به گفته منصور رئیسی، رئیس مدیریت جهاد کشاورزی دشتیاری، در حال حاضر 13 کارخانه کنسروسازی در این شهرستان فعال است که حدود 290 میلیون جعبه کنسرو ماهی از جمله گیدر، هوور و زرد ماهی معادل 52 هزار و 500 تن کنسرو ماهی در این شهرستان تولید می کنند.

وی افزود: مقصد اصلی قوطی های تولیدی بازار داخلی است و بخشی از آن به خارج از کشور نیز صادر می شود.

رئیسی تصریح کرد: وجود کارخانه های کنسروسازی زمینه اشتغال پایدار 740 نفر را فراهم کرده است.

پیش از این شهریار دایی مقیم تهران که با هدف خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و سرمایه گذاری در منطقه پهناور سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی و راه اندازی شرکت گایدر چابهار را آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کنسرو ماهی محصولی سالم است، سالم و مغذی است، گفت: ماهی تن و فرآورده های مرتبط با آن را می توان یکی از غنی ترین غذاها نامید زیرا کالری بالایی دارد و پروتئین باکیفیتی دارد.

این کارآفرین موفق افزود: با راه اندازی واحد فرآوری کنسرو ماهی گیدر توانسته ایم در فاز اول برای 100 نفر اشتغالزایی کنیم.

وی بیان کرد: با اجرا و تکمیل طرح ها رشد اشتغال افزایش می یابد و اشتغال به 200 نفر می رسد که 90 درصد نیروی کار بومی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید