بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته پلدختر زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم می کند


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890295

کاظمی با اشاره به اینکه پلدختر پتانسیل صنعتی شدن دارد، گفت: بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان را فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه انتخابیه پلدختر بیکاری جوانان است، گفت: شهرستان محروم پلدختر از نبود صنعت کافی رنج می برد و جوانان این منطقه مجبور به برای کار به شهرهای دیگر مهاجرت کنید

وی افزود: ساخت پالایشگاه پلدختر تنها بخش کوچکی از افزایش ظرفیت نفت و گاز این شهرستان است که تعدادی از جوانان را مشغول به کار کرده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولاً در مجلس گفت: پلدختر با توجه به ظرفیت مطلوب معدنی و انرژی می تواند به شهرک صنعتی موفقی در لرستان و غرب کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: کارخانه آهک هیدراته پس از پالایش نفت دومین پروژه صنعتی شهرستان است و با افتتاح و راه اندازی این کارخانه برای تعداد قابل توجهی از جوانان اشتغال ایجاد می کند.

کاظمی با اشاره به دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز کارخانه آهک هیدرات در داخل کشور تولید می شود که با پیگیری های انجام شده، ساخت این ماشین آلات و تجهیزات در داخل کشور ساخته شده است. کشور در حال ساخت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بخشی دیگر نیز در خارج از کشور تولید می شود. وزارت حریم خصوصی باید مجوزها و مساعدت های لازم را در این راستا داشته باشد تا مشکلاتی که این پروژه با آن مواجه است حل شود.

نماینده مردم پلدچتر و معمولاً در مجلس گفت: تولید سنگ کاغذی از دیگر پروژه های صنعتی شهرک پلدچتر است که به جای کارخانه سیمان تعطیل شده در منطقه گردکان ساخته می شود اما به عنوان مراحل این پروژه هنوز قطعی نشده است، ما در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید