مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان زمینه ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری جوانان در کردستان را فراهم می کند.


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811836

سخنگوی مقام معظم رهبری در کردستان گفت: امیدواریم با راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان شاهد حل مشکل بیکاری جوانان در مناطق مرزی استان باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهابی روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان که با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سنندج برگزار شد، گفت: امروز جوانان استان کردستان.

وی افزود: امیدواریم با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد شاهد اقدام بزرگی در استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هر یک از ما به عنوان مسئول این نظام نسبت به مردم و انقلاب تعهد داریم و باید خود را به انجام شایسته این تعهدات متعهد کنیم.

شیوا قاسم پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: کردستان دارای نیروی کار توانمند و جوانان نخبه است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های مردم کردستان است و امیدوارم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان شاهد تحول بزرگی در اشتغالزایی در استان کردستان باشیم. “.

قاسمی پور خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان درخواست جدی مردم بود که سال ها برای تصویب و اجرایی شدن آن تلاش می شود و امروز شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

بهزاد رحیمی نماینده مردم بانه و ساکز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به زیرساخت های استان مشکلاتی داریم که با وجود منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان قطعا شاهد تسریع در کاهش این مشکلات خواهیم بود. .

وی افزود: امیدواریم با پیگیری استاندار کردستان هر چه زودتر شاهد افتتاح پروژه زیرساختی راه آهن سنندج باشیم و علاوه بر توسعه فرودگاه سنندج شاهد کار فرودگاه ساکز باشیم.

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار گفت: راه امنیت همه جانبه با توسعه اقتصادی هموار شده است.

وی افزود: امنیت پایدار بدون امنیت اقتصادی امکان پذیر نیست.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: حضور نخبه جوان با حمایت مسئولان می تواند زمینه ساز رونق منطقه باشد و با معرفی منطقه آزاد تجاری در بانه و مریوان شاهد موضوع کشت در این مناطق خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید