بازگشایی پاسگاه های موقت مرزی یکی از خواسته های مردم سقز و بانه است/ منطقه آزاد بانه و مریوان هنوز از چارچوب کاغذبازی و گفتگو درمانی خارج نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در شورای اسلامی که با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: آقای رئیس جمهور با عرض خیر مقدم به شما. و هیئت دولت در استان کردستان از صبح اول صبح که در محضر جنابعالی بودیم امیدی در بین مردم سقز و سنندج بود و امیدواریم دو قولی که در سقز دادید بازگشایی مرز سقز باشد. و بهره برداری هر چه بیشتر فرودگاه سقز به زودی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی استان کردستان اشتغال جوانان است و در این زمینه وضعیت خوبی نداریم و این امر ناشی از عدم سرمایه گذاری به ویژه در صنعت است و امیدواریم که تسهیل ورود شرکت های سرمایه گذاری به کردستان.

وی افزود: یکی از خواسته های جدی ما استفاده از ظرفیت در مرز است که در بحث کولبری دغدغه جدی است و سوء استفاده از آن خلاف نظام است.

رحیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم ساکوز و بانه بازگشایی معابر موقت مرزی است که امیدواریم با نظارت کامل دولت شاهد بازگشایی آن باشیم.

به گفته نماینده مردم بانه و سقز در شورای اسلامی؛ موضوع معیشت روحانیون اهل سنت کردستان یکی دیگر از مطالبات مردم است که امیدواریم مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در پایان گفت: استان کردستان در حوزه آموزش با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است و افزایش ظرفیت آزمون و دانشگاه فرهنگیان موجه است.


پهنه آزاد بانه و مریوان هنوز از چارچوب بازی های کاغذی و گفتار درمانی خارج نشده است

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران نیز گفت: آقای رئیس جمهور، شما رئیس جمهور مردمی، انقلابی و اصلاح طلب هستید چرا که به سادگی از مردم عذرخواهی می کنید و خالصانه در راهپیمایی شرکت می کنید. روستاها و ترجیح در جلسات تشریفاتی، اما این به تنهایی کافی نیست و باید بدانید که همه روسای جمهور در مناظره کولبران به کردها قول داده اند و انتظار صداقت و عمل شما را داریم.

وی گفت: زیرساخت های توسعه کردستان از نظر راه های روستایی، بین شهری و ریلی نیازمند اعتبارات ویژه است. اگر به عقب برگردیم عده ای در دولت های گذشته می خواستند پروژه راه آهن را افتتاح کنند تا این پروژه تکمیل شود.

وی افزود: جاده های کردستان را کشتارگاه و قصاب می نامم زیرا روزی نیست که شاهد مرگ نباشیم و نمونه اخیر آن فوت استاد ستاره بود و در ده سال گذشته 3500 نفر در جاده های کردستان جان باختند. ادامه دارد.

فرشادان افزود: فرودگاه سنندج – تهران مشکل ساز شده است چرا که نظم بخشی به پروازهای کردستان بر عهده دولت نیست.

وی ادامه داد: آقای رئیسی اگر نمی توانید به مناطق حاشیه شهر سنندج مراجعه کنید دستور دهید بیکاران و کسبه را جمع آوری کنند چرا که اقتصاد کردستان نیاز به عملیات عاجل دارد.

نماینده مردم سنندج در مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور به کوه آبیدر سنندج نگاه کنید که کلبه آن چندین سال نیاز به سرمایه گذار دارد و امیدواریم به عنوان سوغات استان ما یکی از سرمایه گذاری ها را انجام دهید. شرکت ها سر کار می آیند تا از ظرفیت گردشگری برای توسعه آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: آقای زیبانده، عدم حضور کردها و اهل سنت در بدنه دولت، حکومت مردمی شما نیست و برخی نمی خواهند دولت شما یک دولت انقلابی و جهادی باشد.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان 100 تختخوابی در کامیاران دستور خاصی را می طلبد، گفت: مردم دیواندره فرصتی برای نظام هستند و گلایه دارند که در زمان انتخابات دیده می شوند اما به دلیل منحصر به فرد بودن از انجام کارهای اساسی خودداری می کنند. طبیعت و دامداری دیواندره.» شاید منبع گوشت قرمز کشور باشد، اما از کشتارگاهی در این شهر خودداری کنید!

وی یادآور شد: منطقه آزاد بانه و مریوان ممکن است دریچه جدیدی برای تجارت و صادرات به کردستان عراق بگشاید اما هنوز از چارچوب مستندسازی و گفتار درمانی خارج نشده است.

فرشادان در پایان گفت: این سفر در ذات خود عالی است و برای افزایش روشنایی فانوس در دست گرفته اید، نگذارید خاموش شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید