موافقت دولت با تکمیل فرودگاه، بازگشایی بازارچه مرزی و توسعه گردشگری و کشاورزی در سقز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردتودی ، رئیسی با بیان اینکه سقز خاستگاه فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی دارد و شایسته بهترین خدمات است، گفت: مهمترین اولویت دولت سیزدهم برای توسعه استان ها است. تکمیل پروژه های نیمه تمام و سرمایه این یک سرمایه گذاری است.

رئیس جمهور گفت: باید برای تحقق مطالبات مردم، رفع محدودیت ها و مشکلات موجود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سقز در کشاورزی، دامپروری، معدن، گردشگری، فضای مجازی، مرزی، نیروی انسانی موثر و… ظرفیت و پتانسیل زیادی دارد، گفت: باید این ظرفیت ها را به روز کنیم و برای ایجاد اشتغال مولد تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شکایت خانواده ها از بیکاری طبیعی است و باید برای رفع آن برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیسی گفت: فرودگاه سقز نیمه کاره مانده و یکی از مصوبات این سفر بهره برداری سریع از این پروژه ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سقز دارای مردمی شجاع و دلیر و مرزبانان غیور است، افزود: بهره برداری از مرز سقز فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی، رونق تجارت رسمی و اشتغال زایی و کاهش نیروی کار است و بازار سیف باید هر چه سریعتر بازگشایی شود. تا حد ممکن.

وی تاکید کرد: سقز با داشتن محیط تاریخی، پتانسیل های طبیعی و اقتصاد مرزی از ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردار است و باید از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی افزود: مشکل آب شرب سقز با این همه منابع آبی باید در این سفر حل و بررسی شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رفع بیکاری، ایجاد اشتغال برای جوانان و ارتقای وضعیت تحصیلکردگان با همکاری دولت و بخش خصوصی و تعاونی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت حمایت، راهنمایی و لازم را انجام دهد. هماهنگی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و نقش مردم در روابط پررنگ تر می شود.

امام جمعه سقز نیز گفت: مهمترین نیاز شهرستان سقز ایجاد اشتغال، کمک به ازدواج و تشکیل خانواده جوانان، تحریک تولید و ایجاد مراکز تولیدی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید