حل مشکلات معیشتی زمینه ازدواج جوانان ایرانی را فراهم می کند


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889913

استاندار اصفهان بیان کرد: اردوگاه جمعیت و جوانان در استان اصفهان ایجاد شده است. رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که امروزه در حوزه زندگی خانوادگی و مدیریتی وجود دارد باید از اولویت های ما در اردو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ خانواده مهمترین نهادی است که انسان در آن پرورش می یابد. لذا سرمایه گذاری و توجه بیشتر به این نهاد مقدس یکی از رسالت های انبیا و بزرگان ادیان است و نظام جمهوری اسلامی باید به رشد و توسعه کیفی خانواده توجه داشته باشد و به ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی و مشاوره ای بپردازد. امتیازات و امکانات به ارتقای سطح سلامت و سلامت روان خانواده کمک می کند. زیرا این امر تأثیر مستقیمی در تربیت نسل آینده خواهد داشت.

سید رضا مرتضوی در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این سازمان در استان اصفهان به خبرنگار صاحب نیوز گفت: در حال حاضر در دوران طلایی هستیم که فرصت داریم برای جوانان جامعه اقداماتی انجام دهیم و از آسیب های آن جلوگیری کنیم. می تواند کشور را با چالش های جدی مواجه کند، باید به فکر پیری جمعیت کشور بود.


* سبک زندگی امروزی باعث فرسایش شده است

استاندار اصفهان گفت: سبک زندگی و برخی نیازهای امروزی باعث شده که در این مورد فرسوده شویم; اما به دلیل عدم توجه به مولفه های هویت و گوهر گرانبهایی که خانواده است و به راحتی به آن دست یافته ایم و از ابتدا در دل خانواده رشد کرده ایم، باعث می شود ندانیم چگونه مهم عنصر خانواده است.

وی ادامه داد: هرکس از این مرزها بگذرد و دور از مرزها به نوع تعاملات اجتماعی افراد نگاه کند، متوجه می شود که این عنصر خانواده چقدر ارزشمند است، همان احساس مسئولیت افراد، خانواده سرمایه ارزشمندی برای یکدیگر است. و همچنین اقوام، همسایه ها و همسایگان، متأسفانه ما به این موارد توجه نداریم و کمتر روی مولفه های هویت خود کار کرده ایم، به همین دلیل به راحتی می توانیم با ناهنجاری های ناشی از رسانه ها مواجه شویم، متوجه می شویم.


*اقداماتی که در حوزه خانواده انجام نشده است

وی با بیان اینکه در فضای مجازی شاهد بوده ایم که افراد مشهور غربی توانسته اند خانواده ها، مردم و طرفداران خود را به ازدواج، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده وادار کنند، گفت: این افراد مشهور در ایران نیز می توانند باعث این امر شوند. اما می بینیم که هیچ برنامه ای صورت نگرفت. در بسیاری از موارد بازیگران، ورزشکاران و افراد برجسته کشورمان به جای پرداختن به مولفه های هویتی خود، دستخوش سیاست زدگی خارجی شده اند، بنابراین کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران از شرایط ایده آل و حتی بیش از ظرفیت برخوردارند. از این افراد برای ضربه زدن به مولفه های هویتی استفاده می شود که باعث این گونه موارد، بی احتیاطی ما می شود.

مرتضوی با بیان اینکه جامعه باید به سمتی برود که این توانایی ها را شناسایی، ارتباط و غنی کند، تصریح کرد: می توان با استفاده از این توانایی ها توجه مردم را به این سمت سوق داد و همچنین پیامدهای ناگواری را که در ادامه این مسیر داریم، برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه به سمتی می رود که هر روز زندگی آنها را سخت تر می کند، گفت: همچنان زندگی آنها را هر روز و با هزینه های بیشتر پیچیده می کند و این بار باید دنبال شود در عنوان کار اشتباه نشان داده شد و باید بدانیم که زرق و برقی که رسانه ها و بنگاه های اقتصادی به زندگی ما تحمیل می کنند، آسایش و شادی را در زندگی ما به ارمغان نیاورده است و باید چیزهای دیگری هم باشد که باعث ایجاد آسایش و شادی در بین اعضای خانواده شود. بنیادی به نام خانواده


* نیاز به اقدامات موثر در حوزه خانواده

مرتضوی با بیان اینکه باید در زمینه ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و تولد فرزندان کار موثرتری صورت گیرد، تصریح کرد: کارگروه های مختلف استان به طور جدی در این زمینه فعالیت می کنند و همچنین در زمینه ایجاد اشتغال و معیشت مردم و اقداماتی مانند فعال سازی برخی ظرفیت های اقتصادی و فعال سازی مجتمع هایی که روند توسعه آنها با مشکل مواجه شده است، تلاش می کنیم. انجام شده است و بیش از گذشته در صدد ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم که با توجه به نجابت جوانان ایرانی پس از حل مشکل معیشتی آنها می توانیم خیلی راحت آنها را به ازدواج و تشکیل خانواده برسانیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: اردویی در استان اصفهان برای جمعیت و جوانان جمعیت ایجاد شده است. با نگاهی به مشکلات و مسائلی که امروزه در حوزه زندگی و اداره خانواده وجود دارد، این امر باید یکی از اولویت های ما در اردو باشد و برای آن چاره جویی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید