این وظیفه دولت است که زیرساخت های ازدواج جوانان را فراهم کند نه وام دادن


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878441

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با طرح این سوال که آیا وام دادن به جوانان وظیفه دولت است؟ وی گفت: وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت ها برای ازدواج جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی اگلیما در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به افزایش انتزاع گرایی کشور و راهکارهای انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران برای کاهش این معضل، گفت: این حقیقت تلخی است که جامعه رو به پیری است و مقام معظم رهبری نگران هستند. «هر سه قوه باید برای این مشکل تدابیری بیندیشند.

وی افزود: روسای جمهور مختلف همواره برای مقابله با انتزاع گرایی در کشور وعده هایی داده اند اما کاری از پیش نبرده اند و امیدوارم دولت حجت الاسلام رئیس جمهور این مشکل را حل کند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه برای کاهش انتزاع در کشور و سوق دادن جامعه به سمت جوانی ابتدا باید زیرساخت ها فراهم شود، تاکید کرد: در جامعه ای که 90 درصد آنها تحصیل کرده اند اما نمی توانند در حوزه خود کار کنند ازدواج. برای چنین افرادی دشوار خواهد بود.

اکلیما با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت یافتن و رفع علل و عوامل بازدارنده ازدواج جوانان تاکید کرده اند، تصریح کرد: آیا وام ازدواج عامل اصلی ازدواج جوانان محسوب می شود، بله مشوق مناسبی است. اما دولت باید ازدواج جوانان را تضمین کند.

وی با بیان اینکه بیشتر جوانان دلیل ازدواج نکردن را نداشتن کار و مسکن می گویند، ادامه داد: جوانان به دنبال جهیزیه، وام و… نیستند بلکه می گویند به آنها شغل بدهید تا با پس انداز سرپناهی تهیه کنیم. و وقتی این امکانات و زیرساخت ها را ندارند دنبال ازدواج نیستند!

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران همچنین توضیح داد: نکته تلخ تر این است که برخی زوج ها در دوران ازدواج پیش بینی بچه دار نشدن دارند، چرا؟ البته ما این موضوع را تایید نمی کنیم زیرا آنها هزینه تربیت فرزند را ندارند اما دولت باید زیرساخت های لازم را فراهم کند تا جوانان بتوانند ازدواج کنند.

اکلیما تصریح کرد: کودکان در آینده باید به مدرسه و دانشگاه بروند و نیاز به مراقبت و حمایت دارند، بنابراین والدین باید از هر لحاظ تامین شوند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید