کسب و کار جدید؛ فروش وام ازدواج به قیمت 20 میلیون تومان / عدم نظارت و سیاستگذاری مناسب برای وام ازدواج

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، وام ازدواج یکی از پرتقاضاترین وام های نظام بانکی است که هر ساله در بودجه کشور تصویب می شود و طی آن بانک ها موظفند درصدی از وام های خود را کنار بگذارند اما سخت گیری های غیرموجه باعث می شود بانک ها متقاضی شوند. تا وام ازدواج از این هفت خوان رستم بگذرد.

دولت تصمیم دارد وام ازدواج را افزایش دهد تا فرصت های جدیدی را برای زوج ها فراهم کند تا بدون دغدغه زندگی خود را آغاز کنند، اما این روزها کافی است پای زوج های جوانی بنشینیم که به تازگی فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرده اند.

f0d940cf 4b9e 4d62 bafa d51ef5a9383f خبر خاکستری

گرفتن وام ازدواج سنگ بنای شادی هر زوج جوانی در ابتدای زندگی است

عرفان و سارا زوج جوان کردی هستند که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، با بی توجهی به چیزهای دیگر که هر زوج جوانی می خواهند، زندگی مشترک را آغاز کردیم.

وی گفت: گرفتن وام ازدواج بخشی از خوشحالی هر زوج جوانی است که در این ایام گرانبها زندگی با دو نفر را آغاز کرده و می تواند مرهمی بر درد اقتصادی هر زوج جوانی باشد اما متاسفانه با گذشت سه ماه از ازدواج ما. ، هنوز برای گرفتن وام ازدواج در هزارتوی کوچه هستیم.

آقای پناهی افزود: برای شروع زندگی و گرفتن وام ازدواج، حدود یکصد و پنجاه میلیون تن از دوستان و اقوام وام گرفتم تا بتوانیم هزینه ازدواج را با وجود اینکه وام گرفتیم تامین کنیم. در روزهای اول وام گرفتیم، اما متأسفانه تا به امروز که حدود چهار ماه از عمر ما می گذرد، وام دریافت نکرده ایم.

وی گفت: زمانی که برای بازپرداخت وام به بانک مراجعه کردیم، کارمندان بانک اعلام کردند که احتمالا سال آینده به شما وام خواهند داد و این یکی از مشکلات اصلی و بزرگ ما زوجین است و امیدواریم کارمندان هم بگیرند. توجه ویژه به مجاز است، زیرا تنها خوشبختی یک زوج در این بازار گران قیمت و تحریم شروع زندگی آنها تا حدودی گرفتن وام ازدواج است.

1414118b 74c4 4fbc afd2 54bb450b314a خبر خاکستری

نظارت و سیاست گذاری مناسبی در خصوص وام ازدواج پیش بینی نشده است

گلاوی فتاحی معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در گفت و گوی اختصاصی با کُردتودی گفت: وام ازدواج در مجموع 70 میلیون تن است اما اگر هر زوج زیر 25 سال سن داشته باشند. -تسهیلات ویژه معادل 100 میلیون تومان «تومان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت وام هفت ساله با کارمزد 4 درصد برای هر زوج است، افزود: سازمان هایی مانند مدیریت برنامه و بانک مرکزی در افزایش و کاهش وام و با توجه به شاخص های مورد نظر خود در این مورد مشارکت دارند. .

فتاحی گفت: در سال 95 و 96 بحث بازپرداخت وام ازدواج به طور جدی مورد توجه قرار گرفت. سازمان ورزش و جوانان نسبت به رصد آمار پرداختی اقدام کرده و به حقایق زیادی در این زمینه دست یافته است. اینکه دستورالعمل خاصی برای بازپرداخت وام وجود ندارد به این معناست که اصلا مشخص نیست متقاضیان وام ازدواج جوانان هستند یا از این تسهیلات برای ازدواج آنها استفاده می شود یا خیر؟ متاسفانه نظارت و سیاستگذاری مناسبی در این زمینه پیش بینی نشده است.

eec17b62 9786 4067 ab48 1a04627a9c32 خبر خاکستری

سایت های خرید و فروش وام ازدواج در جامعه رو به افزایش است

وی گفت: متاسفانه این روزها سایت های خرید و فروش وام ازدواج در جامعه در حال افزایش است که این جدی ترین آسیبی است که می توان به ماهیت و روحیه متقاضیان و متقاضیان وام وارد کرد و جای سوال دارد که آیا از نظر کمیت و کیفیت این وام به متقاضیان واقعی داده می شود یا خیر؟

فتاحی گفت: تسهیلات ازدواج ابزار بسیار مفیدی برای هر زوج جوان محسوب می شود، اما متأسفانه نمی توان نظارت کرد که آیا این قیمت واقعاً برای زوجین است یا خیر، بنابراین دستورالعمل های جامعی برای نظارت و این امر باید توسط مراجع ذیربط تدوین شود. “

وی افزود: متاسفانه افزایش امکانات زناشویی در بین جوانان آسیب های اجتماعی زیادی از جمله افزایش ازدواج های اجباری، ازدواج کودکان و ازدواج و طلاق سوری را به دنبال داشته است.

211a09b0 7f34 4d08 bc37 e4e7ed669e84 خبر خاکستری

افزایش امکانات ازدواج، جوانان ما را به جوانان بدهکار تبدیل کرده است

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: این یک واقعیت بسیار دردناک است که تحریم ها، وجود بیماری عروق کرونر قلب بیش از هر زمان دیگری متوجه اقتصاد ما شده و این اثرات بسیار منفی را متوجه می کند. ازدواج جوانان و آنها به جوانان بدهکار تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه وام و خدمات زناشویی افزایش یافته است، افزود: متاسفانه بر اساس آمارهای موجود افزایش وام ازدواج تاثیری در افزایش اندک ازدواج نداشته و منجر به ازدواج نشده است.

فتاحی گفت: با توجه به اینکه اصل اساسی اعلامیه گام دوم انقلاب تحکیم خانواده و کاهش جمعیت است و اگر بخواهیم سیاست ازدواج ویژه ای داشته باشیم تا جوانان را به این موضوع کشانده باشیم. ما باید مسکن رایگان یا مسکن با شرایط را در نظر بگیرید. به فکر اشتغال ارزانتر و پایدار برای جوانان ما باشید زیرا وجود این دو نیاز اساسی در زندگی موثرتر از وام ازدواج برای جوانان خواهد بود.

b93d1b47 7827 4466 9d7c 099976ad754e خبر خاکستری

و اما …

گرچه بسیاری از جوانان کردستان برای گرفتن این وام از هفت خوان رستم مردد هستند و این در حالی است که متاسفانه شاهد هستیم که تعدادی از زوجین با مبالغ هنگفت و با وجود یکسری قوانین و روابط وام خود را قبل از خط می گیرند و با 20 میلیون سود روی دیوار بفروش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید