زمینه ازدواج و فرزند آوری در جامعه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس

آیت الله لطف الله دیکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز خود افزود: حدود 14 میلیون جوان در کشور داریم که در سن ازدواج هستند و بر اساس بررسی های انجام شده 39 درصد آنها اظهار می کنند که انگیزه ای برای ازدواج دارند.

وی ادامه داد: علت ازدواج نکردن این جوانان تنها نداشتن خانه، شغل و درآمد نیست، بلکه برخی از این جوانان با وجود داشتن شرایط، تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند. شرایط مالی و اقتصادی مناسب

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر گفته می شود جامعه ایران رو به پیری است و باید زمینه ازدواج و فرزندآوری در جامعه فراهم شود، باید مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به طور کامل برطرف شود.

وی تصریح کرد: برای هر کدام از این جوانانی که تمایلی به ازدواج ندارند، چه شرایط و ضوابط ازدواج را داشته باشند و چه آنهایی که ندارند، باید راه حل مناسبی اندیشیده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بی توجهی به ازدواج و تشکیل خانواده برخی انحرافات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، گفت: قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین راه حل برای پیشگیری از برخی انحرافات اجتماعی ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی در بخشی دیگر گفت: یکی دیگر از فواید خانواده «تامین آرامش روحی» است، بنابراین آرامش با ایجاد خانواده به راحتی شکل می گیرد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: شهر شیراز شهر شعر و شاعری است و وقتی در شعر گفته می شود روح آرام و دل آرام می گیرد بنابراین اگر خانواده ایجاد نشود این آرامش پیدا نمی شود.

امام جمعه شیراز افزود: اگر بخواهیم جامعه پذیری را تشویق کنیم که بسیار مهم است، یکی از راه ها تشکیل خانواده است. هم زوجین و هم بچه ها اجتماعی هستند قبول مسئله ازدواج که هیچ روحانی نمی تواند بدون اذن خانم انجام دهد یعنی قبول کرده ایم در جامعه طبق قوانین زندگی کنیم و معاشرت می آید و بچه هم همینطور است اما بچه ای که نیست در خانواده رشد می کند، اینطور نیست، مشکلات اصلی مجرمان مشکلات خانوادگی است و اگر خانواده جایی برای تربیت کودک نباشد، کودک اجتماعی نمی شود.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: حضرت عیسی مسیح (ع) و مادر بزرگوارش مریم (س) در فلسطین بودند و از همه بزرگان مسیحی می پرسیم چرا اجازه می دهید این نسل بمیرد؟ در جایی اتفاق افتاده که پیامبر شما پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در آن متولد شده است؟

آیت الله دایکام افزود: میلاد حضرت عیسی مسیح برای همه مؤمنان و پیروان اسلام ارزشمند است و شخصیت او عزیز و بزرگ است و باید به آن احترام گذاشت، اما بزرگان مسیحیت چگونه می بینند که 20 هزار نفر در مقابل چشمانشان ذبح شدند. .

وی ادامه داد: به نظر می رسد که جهان منتظر خبرهای بزرگی است، خبری که مسیحیان نیز از آن خوشحال خواهند شد که در آخرالزمان عیسی مسیح با مهدی موعود باز خواهد گشت تا صلح، بشردوستی و عدالت را دوباره به ارمغان بیاورد. انسانیت در حال یادگیری است

امام جمعه شیراز با اشاره به روز 14 آذرماه، روز ایمنی و امنیت گفت: خاطره تلخی از زلزله بم (14 آذر 1391) داریم، خانه هایی که امن نبودند و بر سر اهالی تخریب شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: بحث ایمن سازی ساختمان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته اند، بنابراین علاوه بر اینکه خانه ها باید در برابر زلزله مقاوم باشند، باید در برابر زلزله نیز مقاوم باشند. در زمینه مدیریت مصرف انرژی

آیت الله دژکام ادامه داد: طی بحث هایی که با مسئولان داشتیم دیدیم که مدیریت مصرف انرژی در منازل و ساختمان ها چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی در خصوص روز مادر شهدا نیز گفت: توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه آحاد مردم است، از این رو تجلیل از مادران شهدا نیز بسیار مهم و قابل توجه است. بنابراین تکریم خانواده موجب عزت جامعه می شود.


آیا این خبر مفید بود؟