زنان مروج اصلی سبک زندگی ایرانی و اسلامی هستند. فراهم کردن شرایط ازدواج آسان باعث نشاط جامعه می شود


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844015

زهرا هراتی با تاکید بر اینکه رفتار، اعتقادات، اعتقادات و جایگاه محوری زنان در خانواده نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی دارد، گفت: زن به عنوان کانون خانواده فضای مشورت و هویت سازی را ایجاد می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا هراتی کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به رونق دوباره زنان و دختران ایرانی با انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) گفت: یکی از مهمترین تمایزات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران که تکیه بر استقلال و توانایی های خود در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی.


وی با بیان اینکه استعدادها و توانایی های دختران قبل از انقلاب خاموش و استفاده نشده است، افزود: دختران به برکت انقلاب اسلامی توانسته اند در جامعه حضور داشته باشند و آزادی به معنای واقعی که در اسلام ذکر شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در اسلام.” در عرصه های مختلف جامعه و تلاش برای امنیت روانی و با روشنگری دشمنی که دارم (ره) نمی توان افکار منفی را در بین دختران ایرانی گسترش داد.



ارتقای حقوق بشر و کرامت زنان پس از انقلاب

این کارشناس مذهبی با اشاره به ارتقای حقوق بشر و کرامت زن پس از انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب در ایران، دختران و زنان عزت پیدا کردند و دیگر مرد مسلطی که محدود به خانواده و جامعه باشد وجود نداشت.فعالیت های اجتماعی همچنین باید از آن پرهیز کرد، اما او می‌توانست از تمام توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف استفاده کند و از بسیاری از مردان رتبه بالاتری داشته باشد، از جمله فعالیت در مراکز آموزشی و حتی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی.


وی با بیان اینکه بردگی دختران نسل سوم و چهارم انقلاب نشأت گرفته از اندیشه و مکتب امام خمینی (ره)، قرآن و اهل بیت (ع) است، گفت: سربلندی کشور است.



سیره امام خمینی و رهبری و توجه به خانواده

هراتی با اشاره به سبک زندگی و رهبری امام خمینی (ره) نسبت به زن و خانواده اذعان می کند: امام راحیل و رهبر معظم انقلاب برای دختران و شان و منزلت آنان و همچنین از دوران انزوا و گوشه نشینی قبل از انقلاب که باعث دوری شد، جایگاه والایی قائل بودند. از همه میدان ها بیرون بودند و به آنها قدرت می دادند.


وی افزود: آنها در سبک زندگی خود احترام خاصی برای همسر و دختر خود قائل بودند و به دشمن فهماندند که تصورات غلط آنها از زنان ایرانی اشتباه است.


این کارشناس با اشاره به دغدغه های امروز دختران تصریح کرد: بزرگترین دغدغه دختران امروزی آینده تحصیل، ازدواج و مشاغلی است که دارای تحصیلات عالی، کار و همسر خوب هستند، اما این نکته ضروری است که شاید نداشته باشد. به دست آمده است و نباید ناامید شد، این پیروی از سبک زندگی اسلامی و ماندن در راه و هدف الهی است.



زنان باید سیره ائمه را در جامعه دنبال کنند

وی گفت: زنان و دختران از حضرت زهرا (سلام الله علیها)، معصومه (سلام الله علیها) و زینب (سلام الله علیها) الگوی خود باشند و تلاش کنند. تسلیم و بندگی خدا و دعای خدا برای سعادت اخروی با این سبک آرامش در دنیا را هم فتح می کنند و در هر شرایطی خوشحال می شوید.


هراتی با اشاره به ویژگی های دختران موفق افزود: در زندگی باید هدف و برنامه داشته باشند و موفق، توکل و توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام باشند و از دیگر ویژگی های آنها صبر، مقاومت سخت کوشی و امید به آینده.» شاید ذکر شود که اگر پای صحبت دختران موفق باشیم، این ویژگی ها را دارند و برای رسیدن به این مرحله سختی ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته اند.


او با اشاره به عبارت «دختران امروز; او گفت: «دختران فردا هستند. دختران در جامعه جایگاه بالایی دارند زیرا مردان و کودکان موفقی که نیاز به حمایت و ساماندهی کشور در آینده دارند مورد آموزش و حمایت دختران امروزی قرار خواهند گرفت، بنابراین خانواده ها باید به تحصیل دختران توجه ویژه ای داشته باشند. و از توانایی ها و استعدادهای خود حمایت کنند تا با ذوق و انگیزه بالا به رشد و تشکیل خانواده رسیدگی کنند و رشد و تکامل همسر و فرزندان را به چالش بکشند.


وی با بیان اینکه برخی از افراد جامعه امروزی با این ادعا که حجاب مانع رشد و تکامل زنان در جامعه است، گفت: حجاب هیچ گاه مانعی ندارد و صرفاً برای دختران و دیگران محافظ و آرامش خاطر نبوده است.


این کارشناس ادامه داد: خداوند برای زنان و دختران حجاب را زینت داده است و قطعا نتایج و آثار زیادی دارد که مهمترین آن فعالیت در جامعه است و چشم و دلش را به نامحرم نمی بندد، بنابراین هم خودش و هم جامعه. ایمن نیستند، ذهن مردان را به خود مشغول می کند، مانع پیشرفت می شود و خانواده را مختل نمی کند.



فراهم کردن شرایط ازدواج آسان باعث نشاط جامعه می شود

وی گفت: اسلام ازدواج را امری مقدس می داند و فراهم آوردن شرایط آسان برای ازدواج ضروری است و این ساده سازی را به همه مسائل ازدواج از انتخاب شوهر و مهریه تا مهریه دادن و زمانی که دختر به بلوغ فکری می رسد تعمیم داد. و برای رسیدن به جامعه و توانایی اداره زندگی و رفع نیازهای همسر و فرزندان باید شرایط ازدواج فراهم شود.


هراتی با بیان اینکه فراهم شدن شرایط ازدواج آسان باعث نشاط جامعه می شود گفت: ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه شرایط ازدواج آسان را برای زوجین فراهم می کند و باید در این راستا برای گسترش سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) تلاش بیشتری شود، زیرا ازدواج آسان و سالم. باعث پویایی می شود.» و آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد.


وی خاطرنشان کرد: خانواده ها در رسیدن به اهداف خود ناامید و ناپایدار نباشند و در هر عرصه ای شیوه زندگی معصومین را در نظر بگیرند و با توکل به خدا و توسل به سعادت برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید