تأسیس کارخانه بازیافت زباله یک ضرورت ارزشمند برای کهگیلویه و بویراحمد است

زمان: 15:41
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776875

تأسیس کارخانه بازیافت زباله در کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت ارزشمند است که علاوه بر ارزش و تولید اقتصادی ، می تواند تأثیر عمده ای بر محیط زیست و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون وزیر محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد صبح به خبرنگار مرکز تجزیه و تحلیل و اطلاع رسانی زاگرس گفت: سرانه تولید زباله کشور بیش از یک کیلو و 200 گرم است و نه و به دنبال آن آلودگی آب ، خاک و هوا ، و انتقال این آلاینده ها باعث گسترش بیماری های مختلف و تغییر در چشم انداز و چشم انداز بیولوژیکی می شود.

وی مصرف انرژی ، کاهش آلودگی ، ایجاد شغل و استفاده مجدد را از مزایای مواد بازیافتی می داند و خاطرنشان می کند: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک سرزمین چهارفصل با طبیعت بکر در کشور شناخته می شود و توزیع زباله در طبیعت می تواند به مقدار زیاد وجود داشته باشد. برای کاهش گردشگری

عبدالدیانتی خط بازیافت را فرصتی ارزشمند برای کاهش تولید زباله عنوان کرد و گفت: پسماندها و محل دفن زباله ، طبق توپوگرافی استانهای کوگیلویه و بویراحمد ، می تواند آبهای سطحی و زیرزمینی را آلوده کند.

این مقام مسئول تأسیس کارخانه های بازیافت را یک ضرورت ارزشمند برای استان می داند و گفت: اگر زباله ها جمع آوری نشوند ، بدون شک جان انسان ها به خطر می افتد و نقش رسانه ها در نهادینه سازی فرهنگ تولید زباله های مرطوب و خشک از منبع ماموریت به که برای کاهش تولید زباله باید به آن توجه بیشتری شود.

محمد کریمی ، رئیس سازمان پسماند شهرداری یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت که روزانه 180 تا 200 تن زباله در یاسوج و حومه آن تولید و برای دفن به سایت رومی دشت داش منتقل می شود. به نسبت جمعیت ، تولید زباله افزایش می یابد.

وی گفت: کارخانه بازیافت شهر یاسوج در حال تعلیق ساخت تاسیسات برق و آب است و شرکت ها در این زمینه همکاری مناسبی ندارند.

رئیس سازمان پسماند شهر یاسوج با بیان اینکه این کارخانه کار جداسازی و بازیافت را انجام می دهد ، گفت: ایجاد کارخانه تولید مواد بازیافتی در استان ضروری است ، زیرا در این حجم تولید زباله حداقل از طریق تولید مواد بازیافتی ، می توان چرخه تولید را کاهش داد. اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید