«لزوم تأسیس بنیاد سید جمال» در اسدآباد/ سالی یک بار شعار تأسیس بنیاد همین است و می ماند!

ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795878

کمتر از ۷۳ روز به سالروز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی در تقویم باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; تا 18 اسفند سالروز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی، شخصیت بزرگ بیداری اسلامی در تاریخ، حداقل 73 روز باقی مانده و مسئولان کشوری به نام وی.

افراد مشهور فقط می خواهند یک کنفرانس برگزار کنند! یعنی در حالی که می توان کنگره ای بزرگ با اهداف بزرگتر برگزار کرد.

البته این کوته فکری منجر به مصادره نام سید جمال الدین اسدآبادی ایرانی اصالتا افغان در سال 1372 شد و ظاهراً به مسئولان نیش نزد.

به گزارش مجید فروتن معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که دیروز در جلسه هماهنگی برنامه یادواره سید جمال الدین اسدآبادی، بنیاد سید جمال که در سال های اخیر

تصویب شد، فقط یک کلمه باقی مانده و حتی مشخص نیست چه کسی مسئول آن است؟ در اینجا می توان اعتراف کرد که سید جمال در ولایت خودش گمنام و مظلوم ماند.

البته در یک سال و نیمی که از خدمت سعید کتابی فرماندار اسدآباد در این شهرستان می گذرد، دیروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت سید جمال، برای اولین بار و در آستانه، موضوع بنیاد را مطرح کرد. از سالگرد

این شخصیت بین المللی را جشن بگیرید!

گویا نهادهای فرهنگی متولی شهرستان نیز این موضوع را فراموش کرده اند و اگر نام سید جمال در تقویم درج نمی شد، خبری از همایش نبود! بلواری در همدان به نام او نامگذاری شده است

نامی که به راحتی تغییر کرد و از سوی مسئولان نادیده گرفته شد و پس از بوق رسانه ای و بوق مسئولان که «آقا از ولایت پرسیدیم» خانه ذهن به فراموشی سپرده شد.

این بار اما بیش از دو وزیر متولی فرهنگ و علم هر دو همدانی تبار انتظار می رود جز اینکه نام مصادره شده اش را به ایرانیان برگردانند و بنیاد علمی سید جمال را به نام ایمان و اندیشه تشکیل دهند.

سید جمال را باید عینیت بخشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید