از توزیع شام و ناهار کنگره سید جمال تا مهلت اهدای سپاس به خبرنگاران!


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814794

کنگره سید جمال الدین اسدآبادی که با همت استاندار، نماینده مجلس، دانشگاه سیدجمال و ارشاد در 16 و 16 اسفندماه امسال برگزار شد و همچنین از سه چهره ملی نیز دعوت به عمل آمد، زمینه هایی داشت که در نظر گرفتیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; علاوه بر عدم هماهنگی برای حضور خبرنگاران برای انعکاس اخبار، متاسفانه حضور مردم عادی و اقشار تحصیلکرده و فرهنگی، دانشجویان در کنگره سید جمال دیده نشد. آنها برای اطلاع رسانی عمومی بودند و نبودند. و همانطور که آقای رئیسی از مردم جدا نمی شود، دیگر مسئولان یک حکومت مردمی نیز جدا می شوند.

اما یکی از مشکلاتی که جامعه را حتی اگر شاهد باشد، تحت تاثیر منفی قرار می دهد، گسترش مراسم و شایعات باورنکردنی بعید بودن آقای رئیسی در دولت مردمی است!

در واقع زمانی که مهمانان برای صرف غذا به این کنگره می آمدند، غذای برخی از مهمانان به طور ویژه در چند نوع و برای یک نوع تهیه می شد!

سؤال این است که آیا این تفکر سید جمال است؟ مگر اینکه سید جمال به بی عدالتی دامن زد، چه شد که مسئولین چنین مراسمی به نام سید جمال چنین ضرر و ظلمی کردند!

از طرفی وقتی می خواهند از خبرنگاران تعریف کنند، فقط مهلت تقویم می دهند!

کنگره بزرگداشت سید جمال به مدت دو روز بدون توجه خبرنگاران به حاشیه برگزار شد، اما نوبت به نظام و دولتمردان مردمی است که یادشان نمی رود سیدجمال فریاد فاصله طبقاتی و بی عدالتی در جامعه را سر داد. علیه ناصرالدین شاه در این مورد. بندگان ما به جای اینکه پا جای سیّد جمال بگذارند، اشتباهاً پا جای پای ظلم کنندگان گذاشتند!

اما صبح روز جمعه 20 اسفندماه پس از دو روز متوالی کنگره بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی در زادگاهش، نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری اسدآباد با برگزاری نشست خبری نتایج این کنگره را به اطلاع ایشان رساند. رسانه ها، خبرنگاران و فعالان مجازی.

در این نشست خبری کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس به موضوعات ملی از جمله بودجه، حذف ارز، مالیات و ارزش افزوده و البته وظایف قانونگذاری و نظارتی مجلس پرداخت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر روحیه انتقادی از حمایت خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: علاوه بر این روحیه، پرداختن به مشکلات کارهای انجام شده باید منعکس شود.

وی به کنگره سید جمال و حضور چهره هایی چون معاون رئیس جمهور و دو وزیر علوم و ارشاد، نماینده ولی فقیه در استان و … اشاره کرد. وی گفت: این یک اتفاق بی نظیر و بی سابقه در تاریخ اسدآباد و کشوری است که در آن حضور خواهد داشت.

حسینعلی شرکایی سرپرست فرمانداری اسدآباد نیز با اشاره به برگزاری کنگره سید جمال از رسانه ها خواست تا این کنگره را پوشش دهند.

وی از توزیع 400 میلیون تومان برای مرکز اسناد سیدجمال و 200 میلیون تومان برای مرکز آزمایشگاه شیمی دانشگاه سید جمال توسط وزیر علوم یاد کرد و گفت: وزیر ارشاد همچنین از کتابخانه استاندارد بازدید کرد و در این زمینه قول هایی داد. .

به درخواست نماینده مجلس و سرپرست استانداری، خبرنگاران در خصوص اشتغال، عدم تکمیل کنارگذر، بی توجهی به زیباسازی شهر در آستانه عید نوروز، انتصاب سرپرست فرمانداری و انتصاب مدیران زیرساخت بی انگیزه سوالاتی را مطرح کردند. شهر فولاد، جذب سرمایه گذار، عدم نظارت بر بازار، معضل خودکشی جامعه، نبود معاینه فنی، شفافیت، بی توجهی به خبرنگاران در دانشگاه سید جمال و عدم اطلاع از برنامه های کنگره.

در ادامه کیومر سرمدی نماینده مجلس گفت: در صحبتی که دیروز با استاندار داشتیم آقای همکاران با ترفیع مقام استانداری باقی خواهند ماند و انتصاب وی آخرین گزینه است.

وی در خصوص مدیران بی انگیزه گفت: به مدیران فرصت داده ایم و آنهایی که موثر هستند بی انگیزه می مانند و می روند.

سرمدی گفت: اسدآباد وارث پروژه های ناتمام است و در سفر رئیس جمهور به استان همدان مطالبه خواهیم کرد.

وی گفت: ساخت تونل گردنه اسدآباد، مطالعات انجام شده، کارهای فنی در حال بررسی است و پس از آن کمیسیون ماده 23 دریافت می شود.

این نماینده مجلس گفت: 1500 جوان تحصیلکرده 28 تا 40 ساله به دفتر ما آمدند و موضوع بیکاری را مطرح کردند.

در پایان این نشست با ارائه مهلت تقویمی زحمات خبرنگاران و فعالان مجازی مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید