اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای تأسیس موزه فرش ایران در یزد


ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839825

فتح گفت: آمادگی داریم با در نظر گرفتن همه مسائل فرهنگی موزه فرش ایران را در استان یزد راه اندازی کنیم.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، پرویز فتح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سفر به استان یزد از مرکز فرهنگی موزه نور و روشنایی یزد بهره برد.

این مرکز که در ابتدا موزه آب و آینه در خیابان آیت الله کاشانی یزد واقع شده بود، چنین آثار غنی نداشت و ساختمان آن مستهلک شد. فراهم شد و به این ترتیب ظرفیت گردشگری بسیار خوبی برای استان ایجاد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: مجموعه فرهنگی و موزه فرهنگی روشنایی نور یزد با مدرن ترین روش های روز مرمت و بهسازی شده است و یکی از مجلل ترین نمونه ها در کشوری با بیش از 200 اثر هنری.”

فتح با اعلام آمادگی برای ایجاد موزه فرش ایران گفت: در صورت ارائه ساختمان خوب و استاندارد در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، موزه فرش ایران با در نظر گرفتن همه موارد آماده راه اندازی در استان یزد است. مسائل فرهنگی.»

وی تاکید کرد: ما نباید فقط برای یک گروه یا گروه کار کنیم، بلکه باید تلاش کنیم خدمات خود را در همه زمینه ها به همه افراد فارغ از پوشش و طبقه شان ارائه دهیم.


همدلی و انسجام مجموعه های مختلف یزد ستودنی است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین در ادامه سفر به استان یزد به همراه آیت الله محمدرضا ناصری، رئیس ستاد نماز جمعه یزد گزارشی از اقدامات خود در استان یزد ارائه کرد.

فتح در این نشست گفت: یکی از اقدامات ما تزریق اعتبار به شرکت نساجی سلک باف یزد برای فعالیت کامل و جدی تر بود که تاکنون با نصف ظرفیت فعالیت کرده است.

وی گفت: 23 قطعه زمین بزرگ به مساحت 900 هکتار با مجوز مدیریت برای تامین مسکن محرومان توزیع کرده ایم. البته بنیاد این اختیار را داشت که این زمین ها را بفروشد و از پول آن در جای دیگری استفاده کند، اما فکر می کردیم اولویت اصلی الان تامین مسکن محرومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: دو مورد از این مناطق مربوط به استان یزد است که در پایان خردادماه با رفع برخی موانع اقدام به ترمیم آن خواهیم کرد.

فتح در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: همدلی دولت و مجلس در استان یزد ستودنی است و الحمدلله شاهد هماهنگی و انسجام بین نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در استان یزد هستیم و امیدواریم شاهد این همدلی باشیم. در همه کشورها.”

امام جمعه یزد با تشکر از اقدامات و تلاش های رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بر تداوم خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار ضعیف تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید