توسعه موزه ها اولویت بنیاد مستضعفان / آمادگی برای راه اندازی موزه فرش


ساعت: 01:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839625

رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی خود برای ایجاد موزه فرش در کشور خبر داد و گفت: توسعه ظرفیت موزه را در اولویت داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز فتح با تاکید بر اینکه موزه ها میراث ارزشمند گذشته ما هستند و احیای آنها یک ضرورت فرهنگی است، گفت: بنیاد مستضعفان در حال احیا و ساخت موزه برای گرد هم آوردن سلایق مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری است.

وی با تاکید بر اینکه احیاء، مرمت، بهسازی و ساخت موزه ها از اولویت های بنیاد مستضعفان است، افزود: موزه ها برای مردم است و نباید به آن نگاه سیاسی و سلیقه ای کرد.

فتح با انتقاد از اینکه موزه هایی برای گروه خاصی تدارک دیده شده است، تاکید کرد: موزه ها میراث همه مردم است و از این منظر توسعه این فضاها را با جدیت دنبال می کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی خود برای ایجاد موزه فرش در کشور خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد این موزه را در استان یزد احداث کند، اما برای این منظور نیاز به ساختمانی دارد و در صورت تامین اعتبار توسط استاندار. ساختمان، ما به سرعت سعی خواهیم کرد یک موزه فرش ایجاد کنیم.

وی همچنین درباره موزه نور و روشنایی یزد گفت: این موزه سندی برای هنرمندان ایرانی و فرهنگ اصیل آنهاست و تلاش ما برای بهبود و مرمت آن توجه به فرهنگ اصیل یزد بوده است.

فتح تاکید کرد: موزه‌هایی که توسط بنیاد مستضعفان ساخته یا مرمت می‌شوند در سطح موزه‌های ملی دیده می‌شوند و این اتفاق در یزد رخ داد، زیرا معتقدیم یزد آینه جهان است و اگر موزه فرش نیز در یزد باشد، می‌شود. ایجاد شده است، ما این مهم را در نظر خواهیم گرفت.

باید بگویم؛ بنیاد مستضعفان تاکنون موزه خودرو و موزه تعزیه را در کشور دایر کرده و موزه کاخ مرمر را نیز بازسازی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید