کمک 50 میلیون تومانی بنیاد مستضعفان برای اسکان نیازمندان / افزایش سهم مسکن در خراسان جنوبی به هزار واحد


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812249

فتح گفت: علاوه بر وام 200 میلیون تومانی بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان 50 میلیون تومان را به صورت بلاعوض پرداخت می کند و متقاضی باید مابقی را بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در آغاز عملیات اسکان 20 هزار واحدی نیازمندان روستای نوغاب درمیان اظهار داشت: روستای نوغاب توسط کل ایران انتخاب شده است. برای شروع عملیات

وی با بیان اینکه عنایت و لطف نظام شامل حال ما شد، افزود: تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای ساخت 20 هزار مسکن برای نیازمندان در سراسر کشور منعقد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای هر واحد 200 میلیون تن وام بازپرداخت می شود.

فتاح گفت: حداقل این واحدها 60 متر است اما اگر به درخواست متقاضی بیشتر باشد بستگی به خود متقاضی دارد و می تواند هزینه ها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه گرفتن تاییدیه آسان است، گفت: دهیاری و شورا معرفی می کنند و با تایید بنیاد مسکن مجوز صادر می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همچنین برای زیرساخت ها برای دریافت آب، برق و گاز مناسب است.

فتاح گفت: علاوه بر وام 200 میلیون تومانی بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان 50 میلیون تومان را بلاعوض پرداخت می کند و متقاضی باید مابقی را بیاورد.

وی افزود: قرار شد بنیاد مستضعفان سیمان، آرماتوربندی و آرماتوربندی رایگان نیز در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: 20 هزار واحد توافق شده است که هر استان سهمیه دارد و سهم خراسان جنوبی 550 واحد است که در عید سعید فطر به هزار واحد افزایش داده ایم.

فتح افزود: 250 واحد درمیان است که با سهمیه کمیته امداد و بهزیستی حدود 65 واحد مسکونی برای روستای نوگاب خواهد بود.

وی گفت: اگر مردم در کنار دولت باشند، همه مسائل حل می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این وعده محقق می شود، بنیاد مسکن در حال فعالیت است.

فتح گفت: متقاضیان مسکن باید نیازمندترین افراد باشند، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و محروم هستند.

وی گفت: در سطح کشور بنیاد مستضعفان 10 هزار واحد با کمیته امداد و 18 هزار واحد قرارداد مددکاری اجتماعی برای دو یا چند معلول دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شیعه و سنی زیر پرچم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم متحد شده اند و همه به این وحدت غبطه می خورند و ما این وحدت را تقویت خواهیم کرد.

فتح گفت: دو سال است که در مرکز شهر کمپ می زنیم و کار می کنیم. فعالیت ما کاملاً عمرانی و مسکونی نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای آسفالت معابر روستای نوگاب نیز در صورت تامین قیر توسط بنیاد مسکن بقیه کار توسط بنیاد مستضعفان انجام می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در این راستا برای روستاهای گوهستان، گزیک و سایر شهرستان ها همکاری خواهیم داشت.

فتح گفت: بنیاد مستضعفان امروز به مناسبت عید به هر خانواده روستای نوگاب کارت هدیه اهدا می کند.

وی همچنین در حاشیه ساخت 20 هزار مسکن در روستای نوگاب درمیان در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه ما با بنیاد مسکن ساخت مسکن برای نیازمندان در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها به ویژه روستاها است. محرومان.»

وی افزود: تسهیلات ارائه شده برای این واحدها 200 میلیون و وام دولتی است که علاوه بر آن بنیاد مستضعفان برای هر واحد 50 میلیون تن کمک بلاعوض، سیمان و آرماتوربندی بلاعوض ارائه می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اگر این بلوک ها ظرف دو سال ساخته شود می توانیم تفاهم نامه را تمدید یا افزایش دهیم، گفت: سهمیه هر استان بر اساس نیاز هر منطقه بین شهرها و روستاها تقسیم می شود.

فتح گفت: سه تفاهم نامه با وزیر راه و شهرسازی منعقد کرده ایم که بر اساس یکی از این تفاهم نامه ها 900 هکتار زمین رایگان در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دادیم و اولین زمین در کرمانشاه توزیع شد.

وی گفت: در خراسان جنوبی از تعدادی زمین بازدید خواهیم کرد که در صورت امکان با موافقت مسئولان استانی به صورت رایگان به نهضت ملی مسکن اختصاص می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید