باز کردن کارخانه بازیافت مشکل زباله دستروم را حل نکرد.


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898318

با وجود افتتاح کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج، انتظار می رفت دیگر شاهد انباشت زباله در حاشیه جاده ها و خیابان ها نباشیم، اما به نظر می رسد این ماجرا فصلی طولانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، با وجود افتتاح کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج که با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید، انتظار می رفت دیگر شاهد انباشت زباله در کناره ها نباشیم. از جاده ها و خیابان ها، اما به نظر می رسد این داستان فصل طولانی دارد.

یکی از بینندگان کلیپی را برای این پایگاه خبری ارسال کرده و انباشت زباله در دشتروم ورودی شهر یاسوج را نشان می دهد.


فداکاری 25 ساله دشتروم برای مرکز استان

بیش از 25 سال است که زباله های شهر یاسوج به صورت غیرقانونی در منطقه گردشگری و عشایری دوپست دشتروم دفن شده و مردم را با مشکل مواجه کرده است.

پس از سال ها انتظار بالاخره کارخانه بازیافت زباله در شهر یاسوج به بهره برداری رسید، بنابراین زباله های این شهر که به آن طلای کثیف می گویند، دیگر تهدیدی برای شهروندان نیست و زمینه را فراهم می کند. درآمدزایی و حل مشکلات زیست محیطی.

انباشت زباله در دو شمع دشترم و احتمال ورود شیرابه به آب های زیرزمینی معضلی جدی در شهر یاسوج بود که هم سلامت انسان ها را به خطر انداخته و هم تهدیدی برای محیط زیست محسوب می شد.


e3fafbfe 6272 4bac bc81 c76e8f61bf4c خبر خاکستری


تولید روزانه 250 تن زباله در شهر یاسوج

روزانه بیش از 250 تن زباله در شهر یاسوج تولید می شود که این میزان 2 برابر سرانه کشور است.

دوپشته دشت روم در ورودی شهر یاسوج قرار دارد، هر مسافری از جنوب که قصد ورود به شهر یاسوج را دارد، ابتدا باید این نمایشگاه زباله را تماشا کند و سپس وارد پایتخت طبیعت شود!زباله هایی که باد و حیوانات ولگرد جابه جا می شوند و یک نشان می دهند. تصویر بسیار زشت

سرانجام پس از حدود 25 سال انتظار در دولت سیزدهم و به مناسبت هفته دولت، کارخانه بازیافت زباله شهرک یاسوج در آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سیدعلی احمدزاده فرماندار کوگیلویه به بهره برداری رسید. و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی.


7ca3cdd7 2d3e 4b07 bcfe 97442d920fa0 خبر خاکستری


سرانه تولید زباله در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم است

مدیریت پسماند به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که از این ثروت به عنوان فرصتی برای درآمدزایی با جمع‌آوری اصولی و استفاده از فناوری‌های نوین برای بازیافت زباله استفاده می‌کنند، اما برخلاف کشورهایی که سوء مدیریت و استفاده از روش‌ها ندارند، مهندسی و بهداشت سلامت افراد را در معرض خطر این ضایعات قرار می‌دهد.

سرانه تولید زباله در کشور برای هر نفر 860 گرم است که در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر نفر یک کیلوگرم است.


2eea77a5 0ee7 43a3 bfeb 018689aa5967 خبر خاکستری

بررسی ها نشان می دهد که میزان زباله های تجزیه پذیر در مناطق مختلف استان بیشتر از تولید پسماند خشک است و در فصل تابستان با توجه به افزایش تعداد مسافران و گردشگران این میزان به 1.5 کیلوگرم افزایش می یابد.

حالا پخش فیلمی از انباشته شدن زباله ها در حاشیه جاده دشتروم بویراحمد این تصور را در افکار عمومی ایجاد می کند که کارخانه بازیافت زباله یاسوج کار نمی کند یا دردی از مردم دشتروم را دوا نمی کند!

فیلم زباله های رها شده در حاشیه جاده دشتروم که ورودی یاسوج محسوب می شود در زیر آمده است:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید