لزوم رفع موانع شهر سلامت شیراز برای جذب سرمایه گذار


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917193

فرخ زاده با اشاره به ابراز تمایل 10 سرمایه گذار خارجی برای توسعه شهرک سلامت فارس، خواستار تعیین جدول زمانی برای رفع موانع موجود و ایجاد بستر مناسب برای جذب این سرمایه گذاران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و جهانگردی استان فارس امروز یکشنبه 29 آذرماه در جلسه کارگروه رفع موانع شهر سلامت شیراز بر رفع موانع برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد. به شهر بهداشت شیراز.


10 سرمایه گذار خارجی برای توسعه شهر سلامت فارس ابراز تمایل کرده اند

وی با بیان اینکه در هیات سلامت استان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و موانع در چنین پروژه بزرگی باید با برنامه ریزی در صورت امکان و عملیاتی انجام شود، به اهمیت این پروژه در رونق گردشگری سلامت استان اشاره کرد. وی افزود: در چند ماه گذشته بیش از 10 سرمایه گذار از کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران برای سرمایه گذاری در این پروژه ابراز تمایل کرده اند که در صورت رفع مشکلات موجود و تسریع در ساخت این منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر با توسعه بخش سلامت، نتایج قابل توجهی در زمینه جذب سرمایه نیز حاصل خواهد شد.

فرخ زاده در ادامه به مشکلات پروژه سلامت شهر در حوزه تامین برق اشاره کرد و اظهار داشت: پس از رایزنی های انجام شده مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق شیراز تا پایان آذرماه نسبت به افزایش 150 کیلوواتی فعلی اقدامات لازم را انجام دهد. برق چاه آب سلامت شهر شیراز به میزان 240 کیلووات در ماه. همچنین پس از اخذ نظر کارشناسی از مشاور شرکت توزیع نیروی برق شیراز، تعیین ایستگاه انتقال نیرو و انجام اقدامات لازم برای احداث شبکه.

معاون استاندار فارس افزود: بر اساس بند ز تبصره 14 قانون بودجه، ماده 56 قانون الحاق تسهیلات مربوط به افزایش بودجه شهرستان توانیر سلامت شیراز پس از بررسی مدارک مربوطه توسط مشاور و با دریافت نظر کارشناسی، برای استفاده از تعرفه های جدید شرکت برق منطقه ای فارس باید ارسال شود که شهر سلامت و شرکت برق منطقه ای فارس مسئول این اقدام شناسایی شده اند.

با تاکید بر اینکه براساس نظر کارشناسی انتقال خط لوله گاز از ضلع جنوبی به حاشیه شهر سلامت به صرفه نیست، به شهرستان سلامت شیراز پیشنهاد شد در خصوص تغییر کلاس 60 به 40 با شرکت ملی گاز مکاتبه کند. برای طرح موضوع در کمیسیون انرژی باید تا پایان آذرماه اقدامات لازم توسط شهرک بهداشت شیراز انجام شود.

به گفته فرخوزده، دکل مخابراتی مستقر در شهر سلامت که پیش از این با دیزل ژنراتور کار می کرد با مشکلاتی مواجه شده است و از سوی دیگر هزینه پهنای باند و انتقال بیش از 12 میلیارد تومان برآورد شده است، بنابراین شهر سلامت باید مطابقت داشته باشد. تا پایان آذرماه با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص 250 تا 500 میلیون تومان از وزارت سلامت در قالب طرح (USB) که بودجه ویژه روستاهای زیر خانوار یا اجرایی است. عملیات از استان زیرساخت که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید