توجه به زیرساخت های شهر کرمانشاه برای توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذار


ساعت: 22:13
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886635

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه مطرح کرد؛

جهانبخش شکری خواستار توجه به زیرساخت های استان کرمانشاه برای توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جهانبخش شکری با قدردانی از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن به استان کرمانشاه و رسیدگی به مشکلات صنایع استان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اظهار داشت: امیدواریم مصوبات این سفر پیگیری و پیگیری شود. محقق شده و به درخواست های فعالان اقتصادی استان رسیدگی و موانع و مشکلات موجود برطرف می شود.

وی افزود: بخش خصوصی استان چندین خواسته مهم و جدی از دولت دارد که در نظر گرفتن مشوق های معنادار برای استان کمتر توسعه یافته کرمانشاه یکی از مهمترین آنهاست.

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه زیرساخت های زیادی را زیر بمباران هشت سال جنگ تحمیلی از دست داد و صاحبان سرمایه نیز از این استان کوچ کردند.

وی گفت: کرمانشاه هم اکنون نیازمند مشوق های قابل توجهی از جمله معافیت های مالیاتی ویژه، کاهش سود بازرگانی، در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پایین، افزایش سهم استان در تسهیلات تبصره 18 و … است تا انگیزه سرمایه گذاران را افزایش دهد. بازدید از کرمانشاه..

شکری خاطرنشان کرد: تنها با تسهیل شرایط جذب سرمایه گذار می توانیم به کاهش بیکاری در استان کمک کنیم.

وی گفت: در ماده 181 قانون الحاق، وزارتخانه های نفت، نیرو و ارتباطات موظف به ارائه خدمات به واحدهای تولیدی در شهرهای صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هستند.

شکری همچنین حذف معافیت های گمرکی، کاهش سود بازرگانی و حذف تعرفه واردات ماشین آلات برای استان های فقیر از جمله استان کرمانشاه از نظر واردات کالاهای مورد نیاز کشور را ضروری دانست.

وی گفت: یکی دیگر از درخواست های رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه توجه به زیرساخت های کرمانشاه بود که یکی از مهم ترین الزامات توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید