برنامه های توسعه ای که زیر نظر حراست/ استان کردستان اجرا می شود می تواند زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذار باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزاد مرادی کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیتی در جایگاه بهتر و بالاتری قرار دارد. همه مردم ایران از این نعمت گرانبها و الهی برخوردارند و جان خود را ایثار می کنند، «امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار می دهند و این امنیت به دلیل وجود رهبری مقتدر و جریان از چنین رهبری است که موجب ناامنی می شود. جنگ های قومی و مذهبی، نفوذ خارجی و در نهایت عدم پیشرفت و توسعه کشور.

وی با تاکید بر اینکه همه ما ایرانی ها باید در مرحله اول قدر این امنیت را بدانیم، افزود: سوال اینجاست که برای این امنیت چه باید کرد؟ این سوال پاسخ های متفاوتی دارد و عده ای فقط به حفظ نظام های سیاسی می اندیشند و این خاصیت دیکتاتورهاست و برخی دیگر از این امنیت برای توسعه کشور استفاده می کنند و زیر چتر امنیت برنامه های توسعه را تدوین می کنند.

مرادی گفت: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از کشورهای در حال توسعه و پیشرفته است و سوابق نظام مقدس در این چهار دهه بر توسعه و آبادانی کشور تاکید دارد و امروز تفاوت قبل و بعد از انقلاب را درک می کنیم. قطعاً با شرایط امروز قابل مقایسه نیست و به عنوان یک مشکل بدیهی تلقی می شود، زیرا امام خمینی رحمه الله از همان روز اول انقلاب بر حل مشکلات موجود جامعه تاکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری به همین منوال ادامه می دهند. منش و سیاست و همه اینها سند توسعه و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی گفت: باید دانست برای توسعه و ارتقای یک سری مولفه ها که اولین مولفه آن امنیت است و علاوه بر امنیت باید به نقش سرمایه گذار نیز توجه شود. زیرا امروزه سرمایه گذاران یکی از مولفه های اصلی توسعه در سراسر جهان هستند و می توان ادعا کرد که بدون سرمایه نمی توان جلو رفت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران این دو مولفه یعنی امنیت و سرمایه گذاری را شاهد هستیم و مولفه دیگر وجود نیروهای متخصص و توانمندی است که امروزه با وجود رشد و پیشرفت در مراکز علمی و علمی در کشور ما این مولفه ما هستیم و امروز جوانان ایرانی جزو اولین دانشمندان جهان هستند که مایه مباهات این انقلاب است.

مرادی با اشاره به اینکه وجود منابع طبیعی یکی دیگر از مولفه هایی است که در این صورت کشور ما دارای زمینه توسعه و پیشرفت است، افزود: استان کردستان به دلیل امنیت و همچنین نیروهای فداکار و توانمند و منابع طبیعی که میدانی برای توسعه و پیشرفت دارد. جذب سرمایه گذار در این استان مختص به خود است و در کنار این مولفه ها بازار فروش و روابط مرزی با کشور عراق یکی از مزیت های مهم استان کردستان است.

این کارشناس ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در چند دهه اخیر متاسفانه منطق نادرستی به نام تامین امنیت استان کردستان را بیان کرده اند، اما خوشبختانه با هوشیاری مقام معظم رهبری در سفر اردیبهشت ماه سال 93 به استان کردستان، این منطق نادرست است. به استان داده اند و از آن تاریخ به بعد شاهد پیشرفت و توسعه استان کردستان هستیم و شایسته است مدیران و مسئولان ارشد استانی و کشوری در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذار انجام شده و حتی بسیاری از مردم مناطق مرزی که اکنون به کشت و زرع مشغول هستند، در صنایع و کارخانه ها و چرخ اقتصادی کشور به فعالیت اقتصادی می پردازند. و ولایت «در دست این عزیزان است که نشان از توانمندی و توانمندی جوانان است.

مرادی گفت: با توجه به شرایط کنونی و همچنین با توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و وجود مدیران بومی، دلسوز و انقلابی در استان کردستان، در دل مردم استان فرهنگی کردستان واضح است که در آینده برای جذب سرمایه بیشتر به استان.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی در نهایت بر مطالبات مردمی تاکید کرد و از مدیران و مسئولان عالی رتبه کشور و استان خواست برای جذب سرمایه گذار در استان تلاش کنند. چرا که استان کردستان دارای زمینه ها و پتانسیل های کافی و لازم برای توسعه و پیشرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید