مقدماتی جام جهانی شگفتی بزرگ لبنان در صیدا / رستگاری در ثانیه های پایانی با احتمال طارمی و نورالهی

ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783496

دیدار تیم های ملی فوتبال لبنان و ایران با پیروزی دراماتیک یوزپلنگ های سفیدپوش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ تیم های ملی فوتبال لبنان و ایران در آخرین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه 20 آبان) به وقت ایران در ورزشگاه صیدا به مصاف هم رفتند.

در این دیدار که چند روز قبل از بازی آغاز شد؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ترجیح داد به جای مهدی طارمی از سامان کودوس در ترکیب اصلی یوزپلنگ های سفید استفاده کند.

تیم ملی فوتبال ایران از ابتدا با میل به حمله بازی را آغاز کرد اما وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه بندر سعیده و همچنین وزش باد شدید در محل کار را برای مهاجمان تیم ملی سخت کرد. البته دفاع منسجم لبنانی ها و کم توجهی ملی پوشان نیز در نبود گل تاثیرگذار بود.

در نیمه اول توپ در اختیار شاگردان دراگان اسکوچیچ بود اما به دلیل سهل انگاری و در حالی که علیرضا بیرانوند توپ را به بیرون می شمرد، دروازه تیم ملی فوتبال ایران از زاویه بسته به زیبایی باز شد تا نیمه اول به سود تیم ملی فوتبال ایران باشد. میزبان لبنانی

در حالی که مدافعان و سایر بازیکنان تیم ملی باور نداشتند توپ از خط عبور کند، از عبدالرحمن الجاسم خواستند تا با کمک فن آوری VAR صحنه را مرور کند اما پس از دخالت داور ویدیویی، گل به پایان رسید. اعلام کرد. درست. میزبان یک امتیاز جلوتر است.

نیمه دوم با ادامه روند هجومی تیم ملی فوتبال ایران آغاز شد تا شاگردان اسکوچیچ گلزنی کنند و نتیجه را جبران کنند. در این نیمه علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با دریافت کارت زرد از همراهی یوزی ها در دیدار سه شنبه شب مقابل تیم ملی فوتبال سوریه محروم شد.

سردار آزمون در یک صحنه حساس می توانست به زیبایی هرچه بیشتر دروازه میزبان غربی را باز کند اما درخشش بی حد و حصر مصطفی مطر مدافع لبنانی مانع از تساوی شد.

جای خالی مهدی طارمی در این بازی دیده شد; مدافعان لبنانی در اکثر دقایق کنترل سردار آزمون را در اختیار داشتند و هافبک های تیم ملی نیز نتوانستند این مهاجم را بازی دهند اما زوج مهدی طارمی در نهایت در آخرین لحظات زهر خود را ریختند و بازی را به تساوی کشاندند.

در ادامه احمد نورالهی در یک حمله و در شلوغی محوطه جریمه برای دومین بار دروازه را شکست تا پیروزی دراماتیکی را نصیب تیم ملی فوتبال ایران کند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در دقایق پایانی این دیدار برکنار شد.

پنجشنبه 11 آبان – استادیوم سیدون

داور: عبدالرحمن الجاسم، طالب الماری، سعود المکالا و مسعود الادبه از قطر

داور: هاکان آناز از استرالیا

نماینده مسابقات: عبدالغفور عبدالحمد از مالدیو

لبنان 1
گل: سونی سعد (37)

ایران 1
گل: سردار آزمون (92) – احمد نورالهی (95)

تیم لبنان: مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی، جرج ملکی، روبر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر، سونی سعد، محمد کادوح و بازل جرادی.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (الهیار صیادمنش – 72)، احمد نورالهی، سامان کودوس (میلاد محمدی آناد کاپانی).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید