بسکتبال مقدماتی جام جهانی آغاز جام جهانی در تهران / بازگشت ستاره های پیشکسوت در غیاب حدادی

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 14/04/09
کد خبر: 1787159

تیم ملی بسکتبال کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف بحرین می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین پنجره مسابقات مقدماتی جام جهانی 2023 آسیا از فردا جمعه 5 آذرماه 1393 با دیدار تیم های ایران و بحرین در سالن بسکتبال آزادی تهران آغاز می شود. ملی پوشان ایران با کادر فنی جدید، حضور چند ستاره پیشکسوت و غیبت حامد حدادی ابتدا ساعت 17 روز جمعه در تهران و سپس ساعت 19:30 روز دوشنبه در منامه به مصاف تیم ملی بحرین خواهند رفت.

مهدی کامرانی و عسگر کاردوست بازیکنانی هستند که از آخرین بازی ملی خود سال هاست حضور دارند و حالا انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی های خود دارند. مصطفی هاشمی با کمک مهران خاتمی در راس کادر فنی هدایت ملی پوشان را برعهده دارد. همه هواداران و کارشناسان منتظرند تا بعد از عملکرد نه چندان خوب تیم ملی در بازی های المپیک و حواشی عجیب آن که هنوز به آن توجه نشده نتیجه تفکرات کادر فنی جدید در زمین مسابقه را ببینند.

قبل از رویا، تیم ملی ایران در 3 بازی تدارکاتی برای بحرین در تهران انجام داد که در بازی اول 105 بر 92 مقابل شهرداری گرگان، در بازی دوم 100 بر 66 مقابل تیم ملی سوریه و در بازی سوم 103 بر 66. در برابر اکسون نکته قابل توجه در این 3 دیدار، تعداد گل های زیاد تیم ایران بود. بدشانسی البته ماشه تمرین شاگردان هاشمی شد و سجاد مشایی، گارد برتر این تیم مصدوم شد. مصطفی هاشمی در این خصوص گفت: ای مشایی دچار اسپاسم عضلانی شد و مجبوریم در اولین پست مقابل بحرین از بهنام یاچعلی استفاده کنیم.

در لیست تیم ملی بسکتبال ایران علاوه بر مشایی، مهدی کامرانی نیز به عنوان گارد اصلی پست تخصصی خود بازی می کند اما هاشمی پیش از این گفته بود که کامرانی در کمتر از 20 دقیقه می تواند به تیم ملی کمک کند. با توجه به نوع مصدومیت مشایی به نظر می رسد او می تواند تیم ملی را در منامه مقابل بحرین در دیدار 8 آذرماه همراهی کند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی فاصله ایران و بحرین بسیار زیاد است. تیم ملی ایران در رده 22 جهان و بحرین در رده 102 قرار دارند.

گروه بندی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2023 آسیا به شرح زیر است:

گروه A: نیوزلند، کره، فیلیپین، هند

گروه B: استرالیا، چین، ژاپن، چین تایپه

گروه C: اردن، لبنان، اندونزی، عربستان سعودی

گروه D: ایران، قزاقستان، سوریه، بحرین

16 تیم حاضر در مرحله اول این رقابت ها در 4 گروه در یک سفر دو طرفه به رقابت می پردازند. 3 تیم اول هر گروه به دور دوم راه پیدا می کنند و در 2 گروه 6 تیم به مصاف تیم هایی می روند که در دور قبل با آنها روبرو نشده بودند. تیم ها با کسب امتیاز از مرحله اول وارد مرحله دوم می شوند. در نهایت، 3 تیم برتر هر گروه، قاره آسیا در جام جهانی 2023 به همراه ژاپن و فیلیپین هستند. از آنجایی که اندونزی نیز میزبان جام جهانی است، تنها سومین تیم برتر در دور دوم جواز حضور در جام جهانی را کسب می کند تا در مجموع هشت تیم آسیایی را تکمیل کند.

مسابقات مقدماتی جام جهانی 2023 و همچنین جام جهانی 2019 چین در شش پنجره به مدت 15 ماه در چهار منطقه آفریقا، آمریکا، اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود. این رقابت ها از نوامبر 2021 (دسامبر 1400) تا فوریه 2023 برگزار می شود. 80 کشور برای حضور در بین 32 تیم نهایی در این رقابت به رقابت می پردازند. مسابقات جهانی بسکتبال 2023 به میزبانی سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می شود.

اسامی 14 بازیکن منتخب تیم ملی برای حضور در اولین پنجره جام جهانی 2023 برای رقابت با تیم بحرین به شرح زیر است:

امیرحسین آذری

متین آقاجانپور

روزبه ارگوان

محمد جمشیدی

محمد حسن زاده

گفت داورپناه

نوید رضافر

مهدی کامرانی

ارسلان کاظمی

عسگر کاردوست

سجاد مشایی

سالار منجی

میثم میرزایی

بهنام یهچعلی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید