مقدماتی جام جهانی بسکتبال پیروزی سخت مقابل سوریه با کمک ستاره ها/ جمشیدی نه حرفی داشت و نه حریف


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811849

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود مقابل سوریه در پنجره دوم جام جهانی 2023 به میدان رفت و با نتیجه نزدیک به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ دومین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه بود. نبردی که پس از شکست غافلگیرکننده از قزاقستان در اولین بازی اهمیتی دوچندان برای بسکتبال ایران داشت. فدراسیون برای پیروزی در این بازی سعی کرد از همه توان خود استفاده کند تا پس از 2 سال مجوز 30 درصدی حضور در سالن سوت و نابینای آزادی را صادر کرد تا پس از نزدیک به 2 سال شاهد آشفتگی تماشاگران باشیم.

تیم ملی ایران با ترکیب سعید داورپناه، محمد حسین زاده، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایی مقابل سوریه برگزار شد. این تیم که یکی از تیم های دسته سوم آسیاست اما در اتفاقی عجیب، بازی را بالاتر از ایران آغاز کرد و تحت تاثیر اشتباهات متعدد و سریالی بازیکنان ایرانی به خصوص سجاد مشایی، تا کوارتر اول از آسمان خراش های ایران پیشی گرفت. در کمال ناباوری نتیجه 18:15 به سود تیم ملی سوریه خواهد بود. پس از این شوک اولیه، آسمان خراش های ایران آرام آرام با زمین محمد جمشیدی کنترل بازی را در دست گرفتند و برای جبران اختلاف، در پایان این کوارتر با نتیجه 18 بر 24 به سود ایران پیش افتادند و نیمه اول. پیروزی ایران با نتیجه 39 بر 36.

سوریه در کوارتر سوم شروع بهتری داشت و پس از آن ایران. هینتون ستاره سوری ها بود اما در مقابل عملکرد درخشان محمد جمشیدی بار دیگر به ایران رسید تا با اختلاف کمی 19 بر 19 پیروز شود.

اما کوارتر چهارم نوید رضایی فر ستاره ایران بود که با 3 امتیاز خود ایران را پیش انداخت و با ادامه زمین جمشیدی با برتری 13 بر 12 به سود ایران به پایان رسید تا در نهایت تیم بسکتبال ایران موفق شود. برای بردن 80 در یک مسابقه دشوار . 68 برای برنده شدن

محمد جمشیدی با 41 امتیاز بهترین ستاره ایران بود و نقش مهمی در این پیروزی قریب الوقوع داشت. همچنین محمد جمشیدی با 48 کارایی، آرمان زنگنه با 18 بازده و محمد حسن زاده با 15 کارایی موثرترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه بودند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید