گزارش انتخابی جام جهانی بسکتبال فیبا از زوج ایرانی؛ چاگری جمشیدی ایران را به جام جهانی هدایت می کند


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907407

زوج آتشین بسکتبال ایران جزو موفق ترین هاست

فدراسیون جهانی بسکتبال از زوج بهنام لکری و محمد جمشیدی در تیم ملی ایران تمجید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی بسکتبال ایران قرار است در پنجمین پنجره مقدماتی جام جهانی به مصاف چین و استرالیا برود. با نزدیک شدن به پنجمین پنجره مقدماتی جام جهانی 2023، فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی از محمد جمشیدی و بهنام لاهری دو ستاره تاثیرگذار تیم ملی ایران در این مسابقات تقدیر کرد.

فیبا در این گزارش به عملکرد این دو بازیکن در دیدارهای مقدماتی پرداخت و آنها را به عنوان بهترین گلزنان تیم های آسیایی راه نیافتاده به جام جهانی 2023 معرفی کرد.

فیبا با اشاره به توانایی های جمشیدی و چاگری نوشت: جمشیدی در ضربات 3 امتیازی محتاطتر از چاگری است. با این حال هر دوی آنها می توانند در لحظات سخت به تیم ایران کمک کنند. بهترین عملکرد جمشیدی بازی بحرین و بهترین عملکرد لقی بازی اوپن بود.

در پنجره دوم جمشیدی با نمایشی فوق العاده به ایران مقابل بحرین کمک کرد. او 41 امتیاز برای تیم ملی ایران به دست آورد تا یکی از بهترین نتایج تاریخ مقدماتی جام جهانی در آسیا را ثبت کند. بهترین عملکرد مقابل یودا بابا، ستاره تیم ژاپن بود که 30 امتیاز برای ایران به دست آورد.

جمشیدی و چاگری در مجموع 237 امتیاز برای ایران به دست آوردند تا بالاتر از امیر هینتون-آنتونی باکار از سوریه و دار تاکور-امیر ابو حواس از اردن که به ترتیب 225 و 220 امتیاز را به دست آوردند. اولی را بردند. زوج هایی مانند «وائل اراکجی – علی حیدر» از لبنان و «ژو چی – گو آیلان» از چین به ترتیب با 220 و 199 امتیاز در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

فدراسیون جهانی بسکتبال با استناد به شرایط جدول گروه F مسابقات انتخابی آسیا برای جام جهانی 2023، معتقد است که کار ایران برای صعود به این مسابقات دشوارتر از سایر رقبای مانند قزاقستان است اما مدعی است که این دو آتشین آتشین لاهری و جمشیدی به همراه حامد حدادی می توانند ایران را به جام جهانی بسکتبال برگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید