MIA: رئیس جمهور در میدان است و تلاش می کند. بعضی چیزها زمان می برد / با وجود تحریم ها و توطئه ها در خیلی از مسائل جلوتر هستیم

MIA: رئیس جمهور در میدان است و تلاش می کند.  بعضی چیزها زمان می برد / با وجود تحریم ها و توطئه ها در خیلی از مسائل جلوتر هستیم

احمد واحدی وزیر کشور گفت: سیستان و بلوچستان نیازهایی دارد که ما وظیفه داریم به مردم این استان خدمت کنیم و رئیس جمهور هم در میدان حضور دارد و تلاش می کند و برخی کارها با وجود تحریم ها و توطئه ها در بسیاری از مسائل نیازمند زمان است.

ایسنا: وزیر کشور با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان و بلوچستان فرصت طلایی را برای مبادله کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده است تا کالاهای لازم برای رونق صادرات کشور را به بهترین نحو فراهم کنند. تاکید کرد: مرزهای این استان یک سرمایه است، اینکه دولت دیپلماسی مرزی با پاکستان و افغانستان را در دستور کار جدی قرار داده است.

احمد واحدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم معارفه استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران افزود: در سیستان و بلوچستان زمینه های بسیار خوبی برای رشد وجود دارد اما همچنان که محرومیت ها از سال های گذشته باقی مانده است. ممکن است دستاوردها دیده نشود و دولت همچنان در تلاش است. حضور استاندار جدید در این استان فرصتی برای رفع مشکلات و تثبیت توسعه منطقه می دهد.

وزیر کشور همچنین گفت: برای توسعه روزافزون سیستان و بلوچستان بیش از 24 هزار میلیارد تومان در سفر هیات دولت و رئیس جمهور به این استان مصوب شده است.

واحدی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مرزبانان غیور، وفادار، دوستدار و ارزشمندی دارد و یکی از وظایف ما خدمت به این مردم، رفع مشکلات و کمک به محرومیت زدایی استان است.

وی آب، راه و اشتغال را از مهم ترین مشکلات سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: دولت با اجرای پروژه های کلان از جمله بزرگراه، گازرسانی و راه آهن سعی در ارائه خدمات به مردم این استان داشته و همچنان حفظ شده است. با توجه به وجود ظرفیت های مطلوب در منطقه، باید از آنها برای توسعه و حل مشکل اشتغال استفاده کرد.

وی تصریح کرد: همچنین مرزهای آبی و معادن سیستان و بلوچستان از ظرفیت های ارزشمندی محسوب می شود و در حالی که دولت در تلاش است از این ظرفیت ها استفاده کند، هم سرمایه گذاران و هم مردم باید در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

واحدی ادامه داد: علاوه بر مصوبات دولت، در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، چند شرکت بزرگ در حوزه های مختلف از جمله معدن دور هم جمع شدند و با تشکیل کنسرسیومی به دنبال توسعه و پیشرفت این منطقه هستند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با اقدامات مطلوب در بسیاری از بخش ها از جمله طرح نهضت ملی مسکن و پارک علم و فناوری در بالاترین رده کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیازهایی دارد که باید به مردم این استان خدمت کنیم و رئیس جمهور هم پای کار است و تلاش می کنند و برخی کارها زمان بر است، با وجود تحریم ها و توطئه ها در بسیاری از مسائل جلوتر هستیم.

وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان مشکل آب داریم و هشدارهای زیادی به کشور همسایه و طالبان داده شده است.

وی ادامه داد: ضمن پیگیری موضوع حقوق باید راه های دیگری را نیز برای حل مسئله آب سیستان و بلوچستان دنبال کنیم.

وحیدی تصریح کرد: مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده و در بحث حفاری چاه های عمیق اقدامات خوبی انجام شده و در حال خرید دستگاه های حفاری هستیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سرمایه گذاران را تشویق کنیم که به سیستان و بلوچستان بیایند زیرا این استان جنبه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

وزیر کشور گفت: سیستان و بلوچستان ده ها میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری دارد. به خصوص در بخش معدن که ظرفیت های معدنی بسیار خوبی دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان امن است و باید زمینه حضور سرمایه گذاران را در این استان پهناور فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید