شرایط آب و هوایی و آب در بسیاری از نقاط جهان نتیجه تغییرات آب و هوایی است / هشدار سریع و اقدام سریع؛ شعار امسال روز جهانی هواشناسی است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817052

مریم سلایگه گفت: روز جهانی آب و هوا، 22 مارس 2022، سومین روز فروردین ماه با شعار هشدار سریع و اقدام سریع است که بر اهمیت حیاتی هواشناسی و هواشناسی برای کاهش خطر بلایا تاکید دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم سلاجه در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه اپیدمی همچنین چالش‌های پیش روی جامعه و مکانیسم‌های مقابله با آن‌ها را برجسته کرده است، افزود: این اپیدمی همچنین مشکل را در دنیای به هم پیوسته برجسته کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان ادامه داد: در این حوزه اتخاذ رویکرد فرامرزی و چند ریسکی برای پیشرفت به سمت اهداف جهانی در حوزه اقدام اقلیمی، کاهش خطر بلایا و توسعه پایدار و آمادگی و آمادگی لازم است. توانایی عمل به موقع و در محل. درست است، می تواند جان بسیاری از مردم را نجات دهد و از معیشت جوامع در همه جا، اکنون و در آینده محافظت کند.

وی افزود: بر این اساس، روز جهانی هواشناسی 22 مارس 2022، سومین روز فروردین ماه با شعار هشدار سریع و اقدام سریع است که بر اهمیت حیاتی هواشناسی در کاهش خطر بلایا تاکید دارد.

وی گفت: فراوانی و شدت رویدادهای شدید یا شرایط آب و هوایی، آب و هوا و آب در بسیاری از نقاط جهان نتیجه تغییرات اقلیمی است. در نتیجه رشد جمعیت، شهرنشینی و تخریب محیط زیست در حال توسعه است.

یک کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان گفت: پیش‌بینی‌هایی که نشان می‌دهد وضعیت جوی چگونه خواهد بود دیگر کافی نیست. پیش‌بینی‌های مبتنی بر تأثیر که مردم را در مورد تأثیرات آب و هوا آگاه می‌کند، برای نجات جان و معیشت حیاتی است. با این حال، از هر سه نفر یک نفر هنوز به اندازه کافی تحت پوشش سیستم های هشدار اولیه قرار ندارد.

وی گفت: هماهنگی بیشتر بین کارکنان سازمان هواشناسی و هیدرولوژی کشور، سازمان های مدیریت بحران و توسعه برای پیشگیری، آمادگی و واکنش بهتر ضروری است.

سلاژگه با اشاره به اینکه روز جهانی هواشناسی در سال 1950 توسط سازمان جهانی هواشناسی تعیین شد، خاطرنشان کرد: «نوروز ایرانیان را شناسایی کرده است و به عنوان روز جهانی هواشناسی تعطیل رسمی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید