تغییرات آب و هوایی منجر به رویدادهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی می شود


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901854

کیانی بیان کرد: دیگر نمی توان گفت باران با فصل زمستان همراه است و در هر فصلی از سال باید منتظر وقوع پدیده های جوی غیرمنتظره از جمله بارش های شدید در مدت زمان کوتاهی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: تغییرات اقلیمی تغییرات مختلفی را در شرایط جوی به همراه داشته است بطوریکه تابستان امسال شاهد بارش شدید باران در کشور و همچنین روستاها بوده ایم.

وی افزود: از مرحله خشکسالی به مرحله تغییر اقلیم می رویم، بنابراین باید سازگاری با محیط، سازگاری با شرایط موجود و … را تمرین کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دیگر نمی توان گفت بارندگی با فصل زمستان همراه است و در هر فصلی از سال باید منتظر وقوع پدیده های جوی غیرمنتظره از جمله بارش شدید باران برای مدت کوتاهی باشیم. از زمان

کیانی بیان کرد: در سال‌های اخیر بارندگی از برف به باران تبدیل شده است و باید برای این شرایط تصمیم‌گیری شود و برنامه‌ریزی براساس تغییرات اقلیمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل و تنش آبی که در استان بویژه در مرکز استان رخ داد، با اقداماتی که انجام شد و با اجرای چهار طرح پدافندی، اکنون آب بیش از کل ظرفیت آبی است. طی چند سال اخیر برای شهرکرد دیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: پیش از این حدود 600 لیتر آب شرب در ثانیه به شهرکرد می رسید و این میزان بیش از دو برابر شده است.

کیانی تصریح کرد: توجه به پروژه های زیربنایی غیر وابسته به حوضه بسیار حائز اهمیت است زیرا ممکن است این حوضه ها پایدار نباشند بنابراین باید در راستای تامین آب شرب از منابع پایدار باشیم تا آب شرب کل استان تامین شود و آب شرب کل استان تامین شود. به ویژه مرکز استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید