سخنگوی ستاد امر به معروف: تعیین میزان جریمه بدحجابی هنوز به تصویب نرسیده است/ گشت ارشاد باید الگوی خود را تغییر دهد زیرا نمی توان با مردم مثل سابق برخورد کرد/حجاب است. تخلفی مثل کنترل چراغ قرمز

سخنگوی ستاد امر به معروف: تعیین میزان جریمه بدحجابی هنوز به تصویب نرسیده است/ گشت ارشاد باید الگوی خود را تغییر دهد زیرا نمی توان با مردم مثل سابق برخورد کرد/حجاب است. تخلفی مثل کنترل چراغ قرمز

روز جدید طرح عفاف و حجاب ابتدا باید از ادارات و نهادهای دولتی شروع شود.

در روزهای اخیر برخی رسانه های کشور اخباری مبنی بر تعیین درصد حجاب و کشف حجاب منتشر کردند. عمدتاً فلش این حادثه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ندا به عنوان عوامل این مشکل رفت. اما ماجرا از آنجا نشأت می گیرد که پیش از این دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجاب و کشف حجاب را نه جرم، بلکه جنحه معرفی کرده بود. هاشمی گلپایقانی با این استدلال که در طرح جدید حجاب جرم افشای حجاب را به بزه کاهش داده ایم، این طرح را موثر و کارآمد می داند که می تواند در قالب تعیین میزان جریمه از طریق پلاک خودرو و … اجرا شود. . .

خبرگزاری تسنیم گفت وگویی با سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی ترتیب داد تا صحت مطالب منتشر شده در رسانه ها به عنوان درصد جریمه های حجاب را متوجه شود.

وی در ابتدا با اشاره به اینکه اخیراً تحرکات بسیاری با اهداف مخرب در حوزه عفاف و حجاب در کشور انجام می شود، گفت: این امری طبیعی است چرا که یکی از موضوعات مهمی که این ستاد از دیگر اولویت های خود می داند، بحث است. عفاف و حجاب بود; چرا که خواه ناخواه جامعه به این فضا کشیده شده و باید با گفتمان نخبگان و هماهنگی دولت، قضائیه و نیروی انتظامی، برخی از چالش های آن یک بار برای همیشه حل شود. این ستاد بیش از یک سال است که روی طرح جامع عفاف و حجاب کار کرده و آن را در سایت به اشتراک گذاشته و حتی به صورت مکتوب به مراکز حوزوی و دانشگاهی ارائه کرده است. مردم عزیز می توانند ما را در تکمیل و بهبود این پروژه یاری کنند.

ما توهین را از جنایت به جنحه تنزل دادیم

هان محمدی درباره برخی شایعات پیرامون عفاف و حجاب گفت: از ابتدا اعلام کردیم که حجاب جرم نیست، تخلف است و باید با آن برخورد شود. ما با رویکرد فعلی گشت ارشاد موافق نیستیم و به آنها پیشنهاد دادیم که طرح خود را اصلاح کنند، زیرا نمی توان مانند گذشته با مردم رفتار کرد، زیرا آن را جرم می دانستیم نه جرم که تاکنون مورد تایید نهادهای ذیربط بوده است اما نه. تایید شده. به عنوان مثال، ما با فردی که از چراغ قرمز می گذرد به عنوان یک متخلف رفتار می کنیم نه یک مجرم.

وی افزود: در همین راستا موضوع دیگری که پیش روی ستاد در حوزه عفاف و حجاب مطرح شد، تعیین درصد تخلفات حجاب و کشف حجاب بود که متاسفانه برخی رسانه ها آن را منتشر کردند.

ما این قضیه را از ابتدا رد می کنیم. چگونه می توان طرحی را که تصویب نشده اجرا کرد؟ خواهشمندیم گروه های رسانه ای کشور جز از منابع رسمی که سامانه ستاد کشوری است، اخبار دریافت نکنند.

پس ابتدا باید طرح جامع کارخانه را ببینیم. بالاخره باید این فضای دوقطبی را در حوزه عفاف و حجاب سامان دهیم. این نیاز به یک برنامه جامع دارد که نوشته شده باشد.

برخی از رسانه ها از عفاف و حجاب برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند

هان محمدی با بیان اینکه بی توجهی به موضوع عفاف و حجاب خود چالش های بعدی را به دنبال خواهد داشت، افزود: در حالی که به خوبی می دانیم برخی رسانه ها می خواهند از موضوع عفاف و حجاب برای اهداف سیاسی انتخابات استفاده کنند. با توکل به خدا و به نیت احیای یکی از فرائض الهی پا به میدان می گذاریم و امیدواریم که خود او راه اصلاح را برای ما هموار کند و به این ترتیب طبق آیه قرآن لا یخافونا لمطه. لعیم،” ما از هیچ انتقادی نمی ترسیم.

با عفاف و حجاب از ارگان های دولتی و سلبریتی ها شروع کنیم

سخنگوی ستاد عمرو به معروف با اشاره به اینکه این طرح را به کمیسیون فرهنگی مجلس و ریاست جمهوری ارائه کرده ایم، گفت: همانطور که اشاره کردیم هنوز این طرح به تصویب نرسیده است.

همچنین دستورالعمل هایی را به دستگاه های دولتی در حوزه شهرت ارائه کردیم که یکی از آنها عفاف و حجاب بود که وظیفه ستاد ابلاغ و نظارت بر این طرح است. چون از ابتدا اصرار داشتیم که طرح عفاف و حجاب از دفاتر دستگاه های دولتی شروع شود.

رهنمودهای ما ابتدا باید به سراغ افراد مشهوری برود که هنجارشکنی می کنند، کسانی که الگوی مردم هستند. برای صدا و سیما نیز جلساتی برگزار کرده ایم و در روزهای آینده با مسئولان آن ها جلسات دیگری در خصوص فرهنگ سازی بحث عفاف و حجاب برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید