اظهارات عجیب هافبک تیم ملی ایران: دوست دارم تیم ملی با برزیل و آلمان هم گروه شود.

اظهارات عجیب هافبک تیم ملی ایران: دوست دارم تیم ملی با برزیل و آلمان هم گروه شود.

علی گلی زاده ملی پوش ایرانی تیم شالروا بلژیک یکی از بازیکنانی است که بدون حضور در یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس به پیراهن تیم ملی رسید و لژیونر شد. شاید به همین دلیل است که گاهی اوقات در فضای مجازی مورد حمایت قرار نمی گیرد و تحت الشعاع بازیکنانی قرار می گیرد که سابقه پوشیدن پیراهن بنفش را دارند. هافبک فنی خوب کشورمان در این گفت وگو به سوالات همشهری ورزش پاسخ داد.

بدون دیدار استقلال و پرسپولیس موفق شدی به تیم ملی بپیوندی و به محض دعوت، لژیونر شدی. گاهی نگاه های رنگارنگ شما را در فضای مجازی تیم ملی نقد می کند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

همیشه اینطور است. از فضای مجازی هم پیام های زیادی دریافت می کنم اما زیاد علاقه ای ندارم. من فقط سعی می کنم کاری را که سرمربی می خواهد انجام دهم و به تیم ملی کمک کنم. بقیه چیزا برام مهم نیست درست است که من از استقلال و پرسپولیس به تیم ملی نیامده ام و حرف و حدیث زیاد می شنوم، اما حرف و حدیث برایم خیلی مهم نیست، کمک به تیم ملی مهم است وگرنه حرف ها همیشه آنجا. او بهتر از لیونل مسی نیست، اما پشت سر او حرف می زنند. همیشه در فوتبال صحبت می شود. برای همین می گویم فضای مجازی اصلا برایم مهم نیست.

هر بازیکنی برای جام جهانی هدفی دارد و می خواهد در این رقابت ها بدرخشد. هدفت برای جام جهانی آینده چیست؟

طبیعتا از روزی که به جام جهانی رسیدیم انگیزه مضاعف در بین همه بازیکنان وجود داشت. همچنین سعی می کنم بیشتر تلاش کنم تا برای جام جهانی آماده شوم. البته هدف من فقط خودنمایی نیست بلکه می خواهم به تیم ملی کمک کنم. خیلی ها گفته اند من فقط برای خودم بازی می کنم اما این مزخرفات برایم مهم نیست. من می خواهم تیم موفق باشد و اگر موفق شود، من هم موفق خواهم شد.

از اهداف و برنامه های شخصی خود به ما بگویید.

دوست دارم به لیگ اسپانیا بروم. این آرزوی شخصی من است و تمام تلاشم را خواهم کرد. حالا مهم نیست به مسابقات قهرمانی دیگر می روم. اما هدف من بازی در قهرمانی اسپانیا است و تمام تلاشم را برای آن انجام خواهم داد. حالا ببینیم خدا چه می خواهد.

امیر عابدزاده همیشه گفته است که قهرمانی اسپانیا را دوست دارد و حالا در دسته دوم بازی می کند.

بله امیر پشتکار خوبی دارد و حتما موفق می شود. همچنین بسیار خوب کار می کند. خدا نکنه همیشه همینطور باشه. نه تنها امیر، بلکه همه دروازه بان های تیم ملی اینطور هستند.

از شرایط گروه ما در جام جهانی می گویید؟

قبلا هم گفتم دوست دارم در جام جهانی در گروه خوبی قرار بگیرم و خوشبختانه گروه ما با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا خیلی خوب است. مردم می گویند ایران از گروه خود صعود می کند اما در جام جهانی کار آسانی نداریم. البته دوست دارم در گروهی با تیم های قدرتمندی مثل برزیل قرار بگیرم که تاکنون با آنها بازی نکرده ایم. من هم دوست داشتم با آلمان در یک گروه باشم. به هر حال اگر به این تیم ها می رفتیم کارمان خیلی سخت تر می شد. خوشبختانه مقابل یک تیم قدرتمند و مستحکم یعنی انگلیس هم بازی کردیم که فکر می کنم بازی خوبی خواهد بود.

چه درخواستی از کارکنان فدراسیون فوتبال و البته نهادهای بالاتر فدراسیون برای آماده سازی تیم ملی دارید؟

اکثر تیم ها برای جام جهانی برنامه دارند و بسیاری از تیم ها مسابقات رسمی دارند. اگرچه انجام یک بازی دوستانه خوب و مناسب بسیار سخت است، اما باز هم باید بازی های دوستانه خوبی انجام دهیم و خیلی خوب آماده شویم. جام جهانی ویترین فوتبال جهان است و تمام دنیا در حال تماشای این مسابقات هستند. هر چه بیشتر برای این مسابقات آماده شوید کمتر می شوید به همین دلیل از همه مسئولان می خواهم تمام تلاش خود را برای آماده سازی تیم ملی انجام دهند.

پیش بینی شما از نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی چیست؟

من هرگز پیش بینی نمی کنم. خدای ناکرده با کسب نتایج خوب می توانیم هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا مردم را خوشحال کنیم.

دیدار با آمریکا برای ما فراموش نشدنی است. به نظر شما آیا می توانیم پیروزی 1998 را تکرار کنیم؟

جو و انگیزه جام جهانی با مسابقات باشگاهی و دور مقدماتی تفاوت زیادی دارد. ما ایرانی ها خاطرات خیلی خوبی از بازی با آمریکا داریم و امیدوارم این خاطره را در قطر تکرار کنم و دوباره مقابل این تیم پیروز شویم.

در جام جهانی روسیه با اینکه در تیم ملی حضور دارید اما در لیست بیست و سوم کیروش نبودید. قطعا برای جام جهانی امسال انگیزه زیادی دارید.

فصل گذشته بدشانس بودم اما حضور در تیم ملی تجربه خوبی برای من بود. امسال جزو پازل تیم ملی هستم و اگر قسمتی باشد و در لیست جام جهانی باشم چه یک دقیقه بازی کنم چه 90 دقیقه یا حتی روی نیمکت و سکو بنشینم، سعی می کنم تمام تلاشم را بکنم و به تیم ملی کمک کنم. البته 4 سال پیش در گروه مرگ بودیم اما امسال ژاپن در آن گروه است.

چقدر می توانیم به جام جهانی خوشبین باشیم؟

اصلا نباید خوش بین باشیم چون خوش بینی بی خیالی می آورد. برای اینکه کارمان را درست انجام دهیم باید در جام جهانی به همه چیز بدبین باشیم. در این صورت، ما هرگز مسائل را ساده نخواهیم گرفت.

با این حال آیا تیم ملی می تواند مقابل حریفان بزرگ خود شجاعانه و جسورانه بازی کند؟

نه تنها در جام جهانی، بلکه در همه موارد باید شجاعت و شجاعت داشت، اما بدون برنامه ریزی نمی توان موفق شد. ریسک کردن بدون بی ادبی درست نیست. به عنوان مثال، ما حق نداریم تیمی مانند آمریکا را دست کم بگیریم که بازیکنان اصلی آن در تیم های بزرگ اروپایی مانند دورتموند، چلسی، منچسترسیتی، یوونتوس، بارسلونا و … بازی می کنند.

در این شرایط آیا شانسی برای خروج ایران از گروهش وجود دارد؟

امیدوارم همه چیز خوب پیش برود، اما کار عالی نیاز به برنامه ریزی عالی دارد.

آیا در آستانه ترک شارلوا در پایان فصل هستید؟

در حال حاضر 6 بازی مهم در لیگ بلژیک داریم که ابتدا باید آن را به پایان برسانیم. سپس باید ببینیم خدا چه می خواهد. البته طبق بند قراردادم با همسرم اگر از شارلوا جدا شود او هم جدا خواهد شد.

داستان را با یک مربی انگلیسی به کری بگویید.

بعد از قرعه کشی با شارلوا سرمربی انگلیسی صحبت و شوخی کردیم. با اینکه کری را با هم خواندیم اما او هم برای تیم ما آرزوی موفقیت کرد. البته در مورد تساوی هم با هم تیمی هایم از تیم شالروآ صحبت کردیم. برخلاف کسانی که فکر می کردند گروه ما آسان است، می گویم هیچ قرعه کشی در جام جهانی آسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید