من رنگ های شاد را دوست دارم. من با ناهدی و زارع خیلی دوست هستم/ می خواهم طلای المپیک را در کشتی بگیرم


ساعت: 16:03
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895091

شاید من به خودم افتخار می کردم، اما منشی نقش مهمی در موفقیت من داشت.

قهرمان سبک آزاد جهان گفت: فسنجان را دوست دارم. البته مادرم در آشپزی خیلی مهارت دارد و می داند من چه سلیقه ای دارم.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 قبل از اعزام به مسابقات جهانی 2022 صربستان گفت: به عنوان نماینده خانواده ای از کشتی گیران و علاقه مندان به کشتی در تیم های ملی حضور دارم و از حمایت آنها قدردانی می کنم. . عموها، دایی ها، عموزاده ها و بسیاری از خانواده من در کشتی فعالیت داشته اند و حتی در تیم های ملی حضور داشته اند و در حال حاضر به عنوان نماینده این خانواده کشتی در تیم ملی حضور دارم و محمد باکر عالی عموی من یکی است اما بیشتر پدربزرگم که سال گذشته فوت کرد و حتی کفش و کفش ورزشی برایم تهیه کرد.


من از 6 سالگی به کشتی مشغول بودم

وی در ادامه گفت: وقتی اکثر خانواده ها رزمنده هستند و از لحاظ معنوی و مادی حمایت می کنند وظیفه من است که به توقعات آنها جامه عمل بپوشانم و همچنان به عنوان نماینده کشور و مردم عزیز باعث افتخار آنها باشم. کشتی را از 6 سالگی شروع کردم اما قبل از آن ژیمناستیک می کردم. اولین مربی ام فرامرز بودگی بود و تحصیلاتم را زیر نظر فرشید کبادی و سیدجواد هاشمی ادامه دادم. اکنون 22 سال سن دارم و در سال 2015 به تیم ملی نوجوانان پیوستم و در سال 2019 در رده بزرگسالان شرکت کردم و در وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی نروژ به مدال نقره رسیدم.


من می خواهم طلای المپیک را بگیرم

یزدانی درباره آینده خود گفت: تحصیل در دانشگاه را خیلی دوست دارم. در حال حاضر در رشته حقوق در دانشگاه آزاد تحصیل می کنم و می خواهم علاوه بر ورزش قهرمانی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهم. من به کشتی علاقه زیادی دارم و دوست دارم در کشتی خدمت کنم و روحیه ام ورزش است. البته پس از آن باید تصمیم نهایی گرفته شود، اما شاید حضور من به عنوان سرپرست، شاید به عنوان مربی باشد، در هر صورت قصدم خدمت به کشتی و ورزش بومی است. من هم مثل خیلی های دیگر فوتبال را دوست دارم و به هنرهای رزمی علاقه دارم، اما عشق من کشتی است و دوست دارم به اوج آن برسم – مدال طلای المپیک.


با وزن جدیدم به زمان نیاز داشتم

وی تغییراتی را که پشت سر گذاشته است خاطرنشان کرد: در گذشته در کشتی حرفه ای قهرمان می شدم اما در سال گذشته به دنبال اضافه کردن به کلاس کشتی خود بودم و در حالی که از حریفانم امتیاز می گیرم امتیاز کمتری می دهم که فکر می کنم به نظرم می رسد. حاصل جام یاشاردوغو است . برای نشان دادن این موضوع گرفتم. در مسابقات جهانی نروژ در وزن 65 کیلوگرم شرکت کردم، اما در وزن 70 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شرکت کردم. البته برای جا افتادن در این وزن کمی وقت داشتم و قدرت بدنی و میدان دید را در وزن جدید افزایش دادم.


933d1dcb 6ab7 4a3e b478 6c7014f3e559 خبر خاکستری


شاید به خودم افتخار می کردم

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: گاهی برخی نیاز به فشار دارند و شاید غرور کاذب آنها را از مسیر خارج کند. این اتفاق برای من هم افتاد اما از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ممنونم که من را برای مدت کوتاهی از اردوها دور کرد تا بتوانم به جایگاهی که در آن هستم فکر و ارزیابی کنم. وقتی به اردوها برگشتم سعی کردم از این فرصت نهایت استفاده را ببرم. مدت زیادی در اردوها بودم و شاید این حضور باعث شد به خودم ببالم و پیشرفتی که باید می شد در من رخ نداد. خدا را شکر الان شرایط خیلی خوب است و حاضرم دوباره به کشورم افتخار کنم.

وی با اشاره به کادرفنی تیم ملی اذعان داشت: به عنوان یک کشتی گیر وظیفه دارم از زحمات همه مربیان و کسانی که برای من کاری انجام داده اند قدردانی کنم و در اینجا از کادر قبلی و کادر فنی نهایت تشکر و قدردانی را دارم. کارکنان فعلی به نظر من کادر فنی تمام تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت انجام می دهد و به نفع شخصی نیست. بلکه منافع ملی را می بینند و کادر فنی خوبی داریم که کشتی گیران را برای مسابقات پیش رو آماده کرده است.


من با ناهدی و زارع صمیمی هستم، محمدیان برادر بزرگترم است

یزدانی درباره شرایطش در اردوها گفت: مدتی به دلیل حضور در چرخه انتخابی تیم ملی در اردوها نبودم و از فرصت استفاده کردم و تمرینات پرفشاری خوبی را در جویبار پشت سر گذاشتم. پس از آن در مسابقات جام تختی و جام یاشاردوغو شرکت کردم و پس از آن تمرینات خوب و منظمی در اردوهای تیم ملی انجام شد که امیدوارم نتیجه تلاش ستاد و فدراسیون کشتی کسب موفقیت باشد. موفقیت های فراوان در مسابقات جهانی صربستان .

وی درباره رابطه خود در اردوهای تیم ملی گفت: همه با هم صمیمی و خوب هستیم اما به دلیل اینکه قبلا با امیرحسین زارع و محمد نقدی همبازی بودم و همبازی بودم با آنها رابطه بهتری دارم. یک برادر بزرگتر به نام محمد حسین دارم. من محمدی دارم. داشتن خودباوری و اعتماد به نفس برای رسیدن به نتایج موثر بسیار مهم است و اگر کشتی گیران به این اعتماد به نفس و خودباوری دست یابند که می توانند از سد هر حریفی عبور کنند، می توانند هر سال در صحنه جهانی حضور داشته باشند و بیشترین برد را ببرند. مدال های خوب به نظر من حسن یزدانی در این مورد بهترین عملکرد را داشت. من رنگ های شاد و روشن را دوست دارم و دوبله را دوست ندارم اما برایم مهم است که طرح های جذاب و زیبایی داشته باشد.


فسنجان را دوست دارم و کشتی سیداکوف را دوست دارم

بازیکن تیم ملی در جام جهانی بلگراد گفت: در اوقات فراغت دوست دارم با دوستان صمیمی باشم و با آنها صحبت کنم. در اردوها هم همینطور است و دوست دارم بیشتر با آنها صحبت کنم. در مورد غذا هم فسنجان را دوست دارم. البته مادرم در آشپزی خیلی مهارت دارد و می داند من چه سلیقه ای دارم.

به هر حال یزدانی در مورد کشتی گیر مورد علاقه اش در دنیا گفت: به نظر من زائوربک سیداکوف یک کشتی گیر شش دانگ و خوش کار است. او کشتی گیر آزاد نیست و سبک و روش کشتی او را دوست دارم.

14e98c6b 6780 4631 bff4 ac3678105600 خبر خاکستری

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید