شکست های من مقابل تیلور را نمی توان به گردن هیچکس انداخت/ می خواهم در المپیک پاریس طلا بگیرم


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808257

قهرمان کشتی جهان و المپیک گفت: مردم از من توقع داشتند که همه حریفانم را ببرم و مدال طلا بگیرم چون می خواستند ورزشکارشان در زمین پیروز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ; حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان و المپیک پس از ساخت مجموعه ورزشی خود گفت: از زمانی که ورزشکار بودم می خواستم در ورزش قدمی بردارم و به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی به دین خود ادا کردم و به آنها خدمت کردم. “من این کار را انجام دادم و در مرحله اول به فکر ساختن یک باشگاه ورزشی کشتی و سرمایه های این سرزمین افتادم که با بازدید از این سالن و تمرین می توانند اهدافی را تعیین کنند و به خواسته های من برسند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ساخت این مجموعه ورزشی حمایت از نوجوانان و جوانان کشورم حتی در سنین پایین بود تا در هنگام ورود به فضای ورزشی و در صورت داشتن رایگان از آسیب های فرهنگی و اجتماعی دور بمانند. ورزش کن من به عنوان یک ایرانی شخصاً نگران جوانان کشورم هستم و نمی‌خواهم آنها به راه‌هایی کشیده شوند که شایسته آنها نیست و تا جایی که بتوانم دنبال خواهم کرد. این به عنوان یک هدف است، زیرا من مدیون مردم هستم، این سرزمین را می شناسم.

یزدانی افزود: در منطقه ای که من زندگی می کنم محیط ورزشی خوبی وجود نداشت و به نوعی بچه ها و همشهریان محل جای مناسبی برای ورزش نداشتند و از سنین پایین می خواستم اگر به مقامی رسیدم می توانستم. قدم کوچکی بردار.» تا جایی که می توانم برای منطقه و شهر و استانم و دینم را اقرار کنم تا انشاءالله در این مکان قهرمانان خوبی تربیت کنیم و آنها هم مدال بگیرند.

وی در خصوص مربیان این مجموعه گفت: اگر در تمرینات و اردوهای تیم ملی شرکت نکنم حتما در این سالن تمرین خواهم کرد که باز است و در کنار این نونهالان خواهم بود و در صورت وجود. هر سوال یا ایرادی با اجازه مربیان هر چه سالن بزرگتر باشد بیشتر سعی می کنم مثل خودم مفید باشم. مربیان سازنده من آقایان همت مسلمی و آقای امید اسماعیل پور در این سالن تمرین خواهند کرد و آقای حمزه قریشی نیز به ایشان کمک خواهند کرد و منتظریم تا شرایط پیش برود و اگر مربیان علاقه مند به تمرین در این سالن هستند، ما هم هستیم. شما .

دارنده 3 مدال طلای کشتی فرنگی جهان تاکید کرد: جویبار قهرمانان و مربیان بزرگی در کشتی دارد و از این رو از همه این اقوام دعوت می کند تا در صورت تمایل از نظر فنی در جمع قهرمانان حضور پیدا کنند. و مربیان بزرگ جویبار ما و نوزادان و نوجوانانی که در این سالن تمرین می کنند را تشویق خواهند کرد. البته می دانم که بیشتر این دوستان سرشان شلوغ است، اما اگر در مقطعی احساس کنند علاقه مند هستند به این اتاق سر بزنند و بچه ها را بزرگ کنند. ما قطعا از آن استقبال خواهیم کرد، زیرا هدف همه ما ترویج ورزش روستایی، کشوری و افتخارآفرینی جوانان به عرصه های جهانی و المپیک است.

وی افزود: این مجموعه در یک کیلومتری و نیم ساحل واقع شده و یک مجموعه ورزشی چند منظوره از جمله فضاهایی است که در این مجموعه ساخته می شود. اردوی تمرینی فوتبال، فوتسال و ورزش های ساحلی از جمله قایقرانی و …. ورزش “هی ما هم بدنبال ساختن سالن بدنسازی و رستوران و خوابگاه هستیم تا خانه ورزش داشته باشیم. فعلاً سالن کشتی رسیده و سه تخته تشک روی آن پراکنده است و اکنون به دنبال تامین امکانات بدنسازی هستم. تا جایی که توانستیم ابتدا سعی کردیم یک سالن کشتی در خدمت رزمندگان بسازیم و به تدریج سعی می کنیم این مجموعه را به آکادمی و پایگاه استعدادها تبدیل کنیم.

یزدانی گفت: برای تکمیل این مجموعه نیاز به حمایت مالی داریم اما انتظار دارم این حمایت از سوی کارکنان نهادها و سازمان های ذیربط انجام شود و به نوعی تلاش کنند. اگرچه مردم به ما لطف دارند، اما همچنان به کمک نیاز داریم تا نهادهای مسئولی باشیم تا بتوانیم به همه اهداف خود برسیم. البته مشغول تمرین هستم و کار مالی و اقدامات انجام شده را به پدر عزیزم واگذار کرده ام اما در صورت لزوم به همراه پدر به مراجع مربوطه می رویم. اما تا جایی که من می دانم برای همین سالنی که تاکنون ساخته شده 2 میلیارد تومان هزینه شده است و اگر بخواهیم یک سالن بدنسازی به این سالن اضافه کنیم و یک مجموعه کشتی کامل داشته باشیم باید حدود 3 میلیارد دیگر هزینه کنیم. . پایگاهی مناسب برای آموزش رزمندگان در روستا باشد.

قهرمان کشتی المپیک ریو اذعان داشت: اگر بخواهیم با توضیحاتی که دادم یک اردوی کامل در استان مازندران ایجاد کنیم حدود 40 میلیارد تن هزینه دارد. البته برآورد ما از سه سال پیش 15 میلیارد تن بود، اما با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، این رقم می تواند در آینده به 50 میلیارد تن برسد. اما ما تمام تلاشمان را می کنیم، توکل به خدا داریم و امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد تا بتوانیم به جامعه ورزش کشور خدمت کنیم. من ارادت خاصی به مولای متقیان و سایر ائمه اطهار(ع) دارم و این من هستم که در همه سختی ها ابتدا از خدا کمک خواستم و سپس به این عزیزان متوسل شدم و همیشه با دوبنده یا علی و من به تشک رفتم. من علاقه خاصی به ایشان دارم و از مجموعه ورزشی امام علی (ع) نام بردم. انشاالله شروع کار و نامگذاری سالن به نام مولای متقیان فتح بابی برای رشد و اعتلای نوزادان و نوجوانان استان بوده و شاهد سربلندی آنان در المپیک و جهان باشیم.

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران درباره پیروزی مقابل دیوید تیلور گفت: البته اتفاقاتی که در داخل کشتی می افتد و باعث باخت می شود را نمی توان به گردن هیچکس انداخت. اما گاهی نقش این بود که من بازنده کشتی را ترک کردم، اما باید بگویم همه مربیان آن زمان زحمت کشیدند، چه در زمان آقای هادم، چه در زمان آقای طلایی و چه در زمان آقای طلایی. زمان آقای محمدی خاطرات خوبی با هم داشتیم اما برای اتفاقی که در المپیک افتاد سرنوشت این بود که نتوانستیم به آنچه می خواستیم برسیم و حریف بهتر بود. در آخرین لحظات اتفاقی افتاد که به چیزی که می خواستم نرسیدم و در نهایت دست حریفم بالا رفت.

وی در این خصوص گفت: بعد از المپیک آقای دبیر تصمیم گرفتند با کادر جدید کار کنند و آقای پیمان درستکار هم خیلی زحمت می کشد و جای تشکر دارد. او علاوه بر کمک به کشتی گیران به عنوان مربی، روابط خوبی با کشتی گیران برقرار کرده است و دوست صمیمی شاگرد و معلم است. او از نظر روحی و روانی، در نحوه انجام تمرینات و آنالیز بسیار خوب کار کرد و همه این مشکلات روی عملکرد تیم تاثیر می گذارد. اما باید بگویم که به عنوان یک دانش آموز وظیفه دارم از همه کسانی که برای من زحمت کشیده اند و به گردن من حق دارند اعم از مربیان سازنده ام و همچنین آقایان محمد طلایی، رسول هادم، غلام محمدی و … تشکر کنم. دوستان

یزدانی افزود: موفقیت خود و تیم ملی در نروژ را اولین لطف خداوند می دانم چرا که هر چه خدا فکر می کند برای بنده است اما بعد از المپیک سخت و استرس تمرینات واقعا کار سختی بود آماده 40 روز دیگر مسابقه سختی است اما تلاش هایی که از نظر ریکاوری، تمرین، مشکلات روحی و روانی و آنالیز حریفان انجام شد در کار حرفه ای بی تاثیر نبود و نتیجه خدا را شکر پیروزی بر حریف خوب آمریکایی بود و موفق شدم. برای شاد کردن دلها.به اقوامم که در المپیک نروژ ناراحت بودند.خیلی خوشحالم.

مردم از من انتظار داشتند که همه حریفانم را ببرم و مدال طلا بگیرم زیرا می خواستند ورزشکارشان در زمین قهرمان شود اما شرایط من با گذشته بسیار متفاوت بود زیرا در گذشته ناشناخته بودم، انتظار می رفت نایب قهرمان شوم. نه، مسئولیت چندانی نداشتم و چشمم به قهرمانان دیگر بود، اما بعد از سال‌ها که خداوند به من کمک کرد چندین مدال المپیک و جهانی کسب کنم، انتظار می‌رفت دوباره موفق شوم و احساس مسئولیت کردم. عملکرد من را تحت تأثیر قرار داد، اما همیشه سعی می کردم این بار در تمرینات و مسابقات از مسئولیت کم کنم، اما ذهنم درگیر این موضوع بود و بار سنگینی بود که بتوانم انتظارات مردم را برآورده کنم، زیرا این عزیزان دوست دارند من را بر عهده بگیرند. بهترین کشتی برای کشورشان به عنوان سربازشان و به نظر من رنگارنگ ترین رنگ مدال طلاست و من می خواهم رنگ مدال مدال طلای همه رزمندگان ما در کشورمان باشد تا بتوانیم همیشه شاد باش افراد مورد علاقه شماست

وی در خصوص رونق مبارزات مازندران گفت: این منطقه در گذشته رزمندگان خوبی چون سبحان روحی آیات وطاگری، یعقوب نجفی جویباری و… داشت، اما به نظر من آغاز درخشش رزمندگان جویباری پس از پیروزی مهدی حاجی زاده بود. مدال طلا و نمایش خوبی بود.» او باعث شد تا هواداران در مسابقات جهانی در این رشته ثبت نام کنند و سپس قهرمانان بزرگ این منطقه در کشتی جهانی معرفی شدند و من هم مانند این دوستان عضو کوچکی از بزرگان هستم. خانواده پرافتخار کشتی و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و نسل به نسل شاهد درخشش کشتی ها در سراسر ایران از جمله مازندران باشیم.

آزادکار از تیم ملی کشتی ایران گفت: از 11 سالگی مبارزه را شروع کردم اما در آن زمان حال و هوای دیگری داشتم و مانند هم سن و سال هایم به دنبال سرگرمی های دیگری بودم تا بتوانم المپیکی و قهرمان جهان شوم. من نیامدم اما برای ورزش آمدم و دوست دارم در یک رشته ورزشی فعالیت داشته باشم و چون اکثر مردم مازندران به کشتی علاقه دارند و من هم به خاطر کشتی سنتی که عقب نشینی می کرد، کشتی را در این رشته دوست داشتم. تماس گرفتم. به خاطر تنش های تمرینی و استرس مسابقه ای خیلی دوست داشتم زمین را ترک کنم، اما اصرار پدرم که بتوانم در این رشته موفق باشم و حمایت مربی سازنده ام باعث شد در این رشته بمانم و خدا را شکر این اتفاقات افتاد. به خوبی انجام دادم و امیدوارم موفق شده باشم دل عزیزانی را که همیشه برای من و مردم شریف کشورم می جنگند شاد کنم.

وی در ادامه اذعان داشت: البته باید بگویم که خیلی زود در مبارزه موفق شدم و انگیزه لازم را برای موفقیت کسب کردم، بنابراین از نوجوانی برای کسب مدال طلا در بالاترین سطح جهان برنامه ریزی کردم. در المپیک باش خدایا این لطف الهی شامل حال من شده است و امیدوارم بتوانم دوباره این خوبی های کشتی ایران را درک کنم و همچنین بتوانم مدال طلای المپیک پاریس را داشته باشم.حرفه من کشتی است و ورزش و دانش دیگری در هیچ جای دیگری ندارم و چیزی که دارم اول و دوم لطف خدا از ورزش است، قطعاً در آینده اگر کاری از دستم بر می آید قدمی در رشته خودم بردارم و بعد اگر توانستم قدمی بردارم. در ورزش های دیگر قدم بردارید و موثر باشید.

یزدانی در خاتمه گفت: دوست دارم به همه علاقه مندان به ورزش در هر زمینه ای کمک کنم و بتوانم مکانی برای ورزش برای آنها فراهم کنم. البته امیدوارم خداوند به من این لطف را داشته باشد و بتوانم این کار را انجام دهم.به نظر من تا جایی که بتوانیم جوانان را به سمت ورزش جذب کنیم آنها را از فرهنگی و اجتماعی دور خواهیم کرد. مضرات است و باید فضای ورزشی ایجاد کنیم که در آن جوانان ضمن کسب آمادگی جسمانی و روحی، خود را از نظر اخلاقی و فرهنگی ارتقا دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید