من عاشق جنگیدن مثل آمریکایی ها هستم. من به دنبال مبارزه با شاهیف هستم / برای المپیک 2024 پاریس 74 کیلوگرم وزن خواهم داشت.


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879800

شکست در فینال جام جهانی هنوز در ذهنم مانده است.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کشتی گفت: کشتی آمریکا را از نزدیک دنبال می کنم و دوست دارم مانند آنها مبارزه کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیرمحمد یزدانی کشتی گیر 22 ساله تیم ملی کشتی کشورمان که در مسابقات جهانی 2021 نروژ به مدال نقره و نایب قهرمانی دست یافت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آینده اتفاقات نروژ و علایق خود می گوید. دوربین اتحادیه کشتی .

یزدانی در ابتدای این گفت و گو درباره نحوه ورودش به دنیای کشتی گفت: حدود سال 86 بود که به کشتی آمدم. خانواده من از طرفداران کشتی بودند. همه اقوام اهل کشتی بودند و به همین دلیل تشویق شدم که در کشتی باشم. ما همیشه دغدغه مبارزه در خانواده را داشته ایم و مبارزه را دوست داریم. این مرا تشویق به مبارزه کرد.

وی ادامه داد: الگوی من در درجه اول پسر عمویم رضا یزدانی بود اما در کل به کشتی گیران آمریکایی و سبک کشتی آنها علاقه دارم. من کشتی های آمریکایی را از نزدیک دنبال می کنم و دوست دارم مانند آنها بجنگم.

یکی از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران درباره خاطره خوب خود از این مبارزه گفت: من در مورد نروژ صحبت می کنم. روز اول کاری نداشتیم و باید خوب می خوابیدیم تا روز بعد بد نخوابیم. محمد ناهدی اما پتو را روی سرم کشید و نگذاشت بخوابم. اتفاق جالبی بود

وی در پاسخ به این سوال که در خارج از کشتی چه کار می کند، گفت: بیشتر ایام سال را به تمرین می گذرانم و به حاشیه و تفریح ​​اهمیت نمی دهم، اما در اوقات فراغت بیشتر با دوستانم وقت می گذرانم و تفریح ​​سالمی داریم. “

یزدانی در خصوص فشاری که در مسابقات جهانی احساس می کرد، اذعان داشت: مسابقات نورسلطان اولین سال حضور من در مسابقات جهانی بود و به عنوان یک کشتی گیر نوجوان 18 ساله برای اولین بار در مسابقات بزرگسالان شرکت کردم. فشار روی من طبیعی بود و وقتی اسامی حریفانم را دیدم همگی مبارزان درجه یک جهانی بودند و نتوانستم به نتیجه مطلوب برسم.

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان درباره ضعف خود گفت: فکر می کنم طرفدار حریف کوبایی بودم. کشتی در دست من بود. 4 امتیاز جلو بودم و خیلی راحت سختی کشیدم اما اولین بار که خوردم تشویق شدم امتیاز بیشتری بگیرم و اشتباهم را تکرار کردم. صرف نظر از کشتی، فقط می خواستم امتیاز بگیرم. بعداً روی اشتباهم کار کردم. نحوه دفاع و کار روی تکنیک خدا را شکر به نتیجه رسیدم.

او گفت: بعد از قهرمانی در المپیک توکیو احساس بسیار خوبی داشتم. وزنه واقعاً توسط من و تیمم برداشته شد و سپس با خیال راحت به تمرینم رسیدم. مبارزه با مرتضی گیاسی برای انتخابی المپیک چیزهای زیادی به من آموخت. اینکه همیشه مجبور نیستید به حریف از بالا نگاه کنید، زیرا او هم در حال پیشرفت است و اوضاع مثل قبل نیست. انتخاب نکردن برایم خیلی سخت بود و برای جبران تمرینات بیشتری انجام دادم.

ستاره جوان مبارزات ایران ادامه داد: همیشه سعی می کنم شاد و خندان باشم; این شیوه زندگی من است و این یک نمایش نیست. من دوست دارم توجه را به خودم جلب کنم. البته در جام جهانی هواداران ایرانی هم در نروژ بودند و از هوش رفتم!

یزدانی در خصوص جام جهانی گفت: بیشتر از همه شکست در فینال را به یاد دارم و برایم سخت بود. من به دنبال رقابت مجدد با شاهیف و جبران هستم. چالش تغییر وزنم به 70 کیلوگرم از مسابقات کشوری شروع شد که در ثانیه های آخر شکست خوردم. می خواهم خودم را ثابت کنم و در تیم ملی باشم.

او گفت: بله، او باید وزن خود را تغییر دهد تا المپیکی شود. برای المپیک 2024 پاریس، یا باید یک وزن بالاتر بروم یا یک وزن پایین تر. چون وزن 70 کیلوگرم المپیکی نیست. برای دسته 74 کیلوگرم المپیک پاریس برنامه دارم و امیدوارم در آن بازی ها مدال بگیرم.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کشتی ادامه داد: البته شرایط وزنی من باید به حد ایده آل برسد تا بتوانم با ورزشکاران دسته تا 74 کیلوگرم رقابت کنم و هیجانی به وجود بیاورم. آنها سنگين ترند، از من بهترند و در اين بار جنگيده اند، اما اميدوارم نقشه ام آن طور كه ​​مي خواهم پيش برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید