زارع: هدفم طلای المپیک است/ رنگ آبی را دوست دارم اما فوتبالیست نیستم


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896076

امیرحسین زارع گفت: به دنبال مدال طلای المپیک هستم و برای رسیدن به این هدف در المپیک پاریس سخت تلاش می کنم. البته این هدف نهایی من نیست زیرا معتقدم توانایی حضور در چندین مسابقه جهانی و المپیک را دارم و امیدوارم با دعای خیر مردم و لطف خداوند در این راه موفق باشم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فدراسیون کشتی، امیرحسین زارع ملی پوش وزن 125 کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان به سوالات متعددی درباره شرایط، وضعیت، زندگی شخصی، آینده و اهداف خود پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

اهل کجا هستید، چند سال دارید، کشتی را از کی و کجا شروع کردید؟

من اهل آمل مازندران هستم و در حال حاضر 21 سال سن دارم و متولد دی ماه هستم و از 12 سالگی با حمایت پدر و مادر و سایر اقوام کشتی را شروع کردم و از 14 سالگی در اردوی تیم نوجوانان شرکت کردم. .

چه عناوینی را تاکنون کسب کرده اید؟

در رده بزرگسالان یک مدال طلای جهان و یک مدال برنز المپیک، در رده امید یک مدال طلای جهانی، در رده نوجوانان و جوانان یک مدال طلا و نقره و یک مدال نقره المپیک جوانان را کسب کردم.

مربیان شما چه کسانی بودند؟

زمانی که کشتی را شروع کردم، شاید 3، 4 باشگاه کشتی آزاد در آمل وجود داشت و تقریباً مربیان زیادی برای من زحمت می کشیدند، اما بیشتر تلاشم بر دوش حمید آقاجانی و فرزاد زارع بود.

کشتی آمل را چگونه می بینید؟

البته کشتی آزاد تا مدتی در آمل خوب بود اما در سال های اخیر کشتی گیران آملی بهتر به این نتیجه رسیده اند که قاسم رضایی و محمدهادی ساراوی جزو قهرمانان المپیک و جهان هستند او استعدادهای زیادی دارد که اگر مورد توجه ویژه قرار گیرد امکانات لازم در اختیارشان قرار می گیرد، قطعا در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و شاید تعداد شخصیت های آن دو برابر یا بیشتر شود.

شرایط شما برای حضور در جام جهانی صربستان چیست؟

خدا را شکر آمادگی خوبی را انجام داده ایم و با برنامه ریزی هایی که مربیان انجام می دهند همه چیز خوب پیش می رود و بدن ها آماده هستند. در حال حاضر تمرینات پایانی را انجام می دهیم تا آمادگی خود را حفظ کنیم تا انشاءالله امسال بتوانیم اتفاقات خوبی که سال گذشته در نروژ رخ داد را تکرار کنیم.

اکنون هدف اصلی شما چیست؟

آرزوی کسب مدال طلای المپیک را دارم و برای رسیدن به این هدف در المپیک پاریس سخت تلاش می کنم. البته این هدف نهایی من نیست زیرا معتقدم توانایی حضور در چندین مسابقه جهانی و المپیک را دارم و امیدوارم با دعای خیر مردم و لطف خداوند در این راه موفق باشم. .

رقبای اصلی شما در جهان چه کسانی هستند؟

کشتی ورزشی نیست که رکورد داشته باشد و معلوم نباشد چه کسی برنده یا بازنده است، اما تمام تلاشم را می کنم تا مردم ایران را خوشحال کنم.

به جز کشتی به چه ورزش دیگری علاقه دارید؟

از کودکی تمرینات قدرتی انجام می دادم و از طرفی والیبال را هم دوست دارم و اگر فرصتی داشته باشم با دوستانم والیبال بازی می کنم. البته عامل والیبالیست های خوبی هم دارد.

در چه مقطعی تحصیل می کنید و آیا شغل دارید؟

من دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد آیت الله آملی شهرستان آمل هستم. من کار خاصی ندارم و تنها منبع درآمد ما مسابقات لیگ است که با تیم ها قرارداد می بندیم و سالی یک بار دعوا می کنیم.

پس تعهدات کارمندان چه شد؟

ما به این وعده ها راضی نبودیم و امیدوارم نباشیم. اولویت ما شادی مردم است و فقط برای عشق آنها کار می کنیم.

رابطه شما با سایر ورزشکاران حاضر در اردوها چگونه است؟

من با محمدحسین محمدیان و محمد نقدی هم اتاقی هایم و امیرمحمد یزدانی دوست صمیمی هستم، محمدحسین مثل یک برادر بزرگتر است و خیلی کمک می کند و نقش مهمی دارد و ما از او الگو می گیریم. حسن یزدانی هم برادر بزرگ ماست که دوستش داریم و به او احترام می گذاریم. همه ما همدردی می کنیم. واقعا صمیمیتی که در تیم ملی کشتی آزاد وجود دارد بی نظیر است و روحیه ما را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و انگیزه بیشتری برای تمرین به ما می دهد.

کادر فنی چطور است؟

پرسنل بسیار خوب و پرتلاشی که همگی عاشق کارشان هستند و این روزها به خاطر ایران و کشتی ما از خانواده و جانشان دست کشیدند و شبانه روز برای ما زحمت می کشند و امیدوارم با رسیدن به یک اجر زحماتمان را بگیریم. نتیجه خوب. به آنها بدهید

در اوقات فراغت خارج از کمپ چه می کنید؟

از اونجایی که بیشتر وقت ها کمپ میزنیم وقتی به شهرهای خودمون میرویم حتما بیشتر میخوایم کنار خانواده باشیم من با عمویم جنگل و کوه میرم و کباب میخوریم.

حضور در اردوهای تیم ملی چقدر روی شخصیت شما تاثیر داشت؟

من از نوجوانی چندین سال در اردوهای تیم ملی بودم، حضور در اردوهایی با بهترین های ایران و جهان باعث شد به خودم ایمان بیاورم. وقتی در کنار حسن یزدانی، کمیل قاسمی و سایر قهرمانان هستی دوست داری به بهترین سطح برسی و این باعث می شود بهتر تمرین کنی، خودت را آماده کنی، دنیای بسیار بزرگتری از ظرفی در ذهنت شکل می گیرد و طرز فکرت این است. غیر منتظره. این اتفاق می افتد که شما مانند بهترین ها فکر می کنید و رویاهای بزرگتر و بزرگتری می بینید. شاید اوایل به مدال آسیایی و جهانی راضی بودم اما الان به دنبال درخشش هر چه بیشتر در جهان و مسابقات المپیک هستم.

از طرفی شخصیت شما به گونه ای می شود که برای به دست آوردن چیزهایی که به آنها فکر می کنید باید سخت بجنگید که قطعا در ساختن زندگی آینده شما بسیار مفید است.

چه رنگی دوست داری

من رنگ آبی را دوست دارم اما اهل فوتبال نیستم و فقط برای تیم ملی فوتبال در جام جهانی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم باعث افتخار و خوشحالی مردم شوند.

چه رنگی دوست داری؟

مهم نیست، طرح و متریال است، چاپ شدن تصویر پرچم کشورمان روی آن روحیه ما را تحت تأثیر قرار می دهد، وقتی پیراهن تیم ملی را می پوشید، می دانید که تنها نیستید و نماینده یک ملت و یک ملت هستید. کشوری که باید در آن بهترین تلاش خود را بکنید. نمایشی به پا کنید تا همه را سربلند کنید.

قهرمانی کشتی مازندرانی چگونه است؟

هم مردم عزیز آمل و هم مردم شریف مازندران همیشه برای ورزش قهرمانی ارزش خاصی قائل بوده و خواهند بود و باید در این امر مسئولان را پشت سر بگذاریم. البته مازندران تقریباً در همه رشته ها به خود می بالد. وقتی بعد از المپیک و بازی های جهانی به مازندران و آمل برگشتم از دیدن مهربانی مردم شهرم خجالت کشیدم، واقعا حامی و قوت قلب همه قهرمانان هستند.

چه نوع غذایی دوست دارید

گوشت مامان و او همیشه قبل از اعزام برای من و کل تیم آشپزی می کند و فردا به دیدار مامانم در اردوی تیم ملی خواهم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید