برای کسب سومین طلای آسیا زحمت کشیدم/هدفم نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی صربستان است.


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842130

چرخه انتخاب باعث شد همه مبارزان قابل مشاهده باشند

کشتی گیر تا 125 کیلوگرم کشورمان گفت: هدف اصلی من امسال انتخاب تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، یدالله محبی آزادکار وزن 125 کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 مغولستان درباره برنامه فعلی خود گفت: کادر فنی پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان تصمیم گرفت تا تمریناتم را به صورت انفرادی دنبال کنید بعد از پایان جام تختی با اعلام برنامه انتخابی دوباره به اردو اضافه می شوم..

محبی که اواخر فروردین ماه در اولان باتور مغولستان موفق شد طلای آسیایی سنگین وزن را برای ایران به ارمغان بیاورد، در این مسابقه گفت: با توجه به چرخه انتخابی، با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی کشور گرگان اول شده است، به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود. گرفتم، سه ماه در اردو بودیم و تمرینات خوب و حساب شده ای را پشت سر گذاشتیم و با تمرینات خارج از آسیا در مسابقات مغولستان شرکت کردم و توانستم به طلا برسم..

وی گفت: پس از شکست حریفانی از ازبکستان و مغولستان در فینال با حریفی از قزاقستان روبرو شدم که حریفم تا وزن 97 کیلوگرم مبارزه کرد و مغلوب رزمندگان ایرانی شد. او خورده بود. در این دیدار با توجه به اینکه فینال آسیا بود و بسیار حساس بود، با ریسک کم مبارزه کردم و مبارزه نزدیکی به وجود آمد اما موفق شدم این حریف را شکست دهم و مدال طلای آسیا را در سنگین وزن کسب کنم..

کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم کشورمان که در مغولستان پس از طلاهای آسیایی در سال های 2017 و 2019 سومین مدال آسیایی را در مغولستان کسب کرد، گفت: معمولا تکرار یک عنوان از بار اول سخت تر است و هر چه بیشتر تکرار شود. سخت‌تر خواهد بود، اما من واقعا برای کسب طلا سخت کار کردم و کسب سومین طلای آسیا حس خوب و ویژه‌ای داشت..

محبی با اشاره به نقش مهم چرخه انتخابی در افزایش انگیزه کشتی گیران، تاکید کرد: انتخاب بازیکنان تیم ملی بر اساس چرخه انتخابی انگیزه را 100 درصد افزایش داده و باعث شده کشتی گیران با استرس کمتری در مسابقات شرکت کنند. راحتی بیشتر نمایش خود را داشته باشید.

تیم ملی کشتی کرمانشاهی افزود: با توجه به چرخه انتخابی، برخی از کشتی گیران سال ها بعد دیده شدند و مطمئن بودند که در صورت پیروزی در یک انتخاب خاموش از احادیث، نایب قهرمان تیم ملی می شوند و هیچکس نمی تواند جایگزین آنها شود. . “.

محبی در ادامه با بیان اینکه امسال هدف اصلی خود را انتخاب شدن به عنوان تیم ملی در جام جهانی صربستان عنوان کرد، ادامه داد: مسابقات جهانی.

این کشتی گیر آزاد وزن 125 کیلوگرم با اشاره به تجهیزاتی که فدراسیون برای اردوها و تمرینات تیم های ملی در نظر گرفته است، گفت: واقعا نمی توان از تجهیزات خوبی که فدراسیون برای اردوها تدارک دیده به سادگی گذشت. در چند سال اخیر فدراسیون تیم های ملی کشتی فراهم کرده است، این بی سابقه است و در سال هایی که در اردوهای تیم های ملی بودم چنین شرایطی نداشتیم..

محبی افزود: فراهم شدن شرایط مناسب در اردو در شرایط روحی و آمادگی جسمانی رزمی کاران تاثیر بسزایی دارد و ملی پوشان حداقل در اردو با آرامش تمرین می کنند. این موضوع اهمیت مبارزه را نشان می دهد، اگرچه رزمی کاران در خارج از اردو دغدغه هایی دارند، اما فدراسیون در تلاش است تا به همین مسائل رسیدگی کند که ارزشمند و ثواب دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید