تفکیک غیرمجاز تخلفات ساختمانی در یزد افزایش یافت/ لزوم تقویت نظارت بر ساخت و ساز


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911441

حمسی یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: نظارت کافی بر ساخت و سازها وجود ندارد و لازم است شهرداری برای تقویت نظارت بر ساخت و سازها اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا، فخرالسادات خامسی در جلسه علنی شورای شهر یزد پیش از ظهر اظهار داشت: خریداران زمین های غیرمجاز هزینه بیشتری در صدور پروانه و ساخت متحمل می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: فروش برخی از زمین های شهر به صورت قراردادی و بدون مجوز و از طریق انشعابات غیرمجاز انجام می شود که برخی از شهروندان به دلیل هزینه کمتر این زمین ها را برای خرید در نظر می گیرند.

وی افزود: در مورد این اراضی طبق ماده 101 شهرداری به دلیل عدم امکان تفکیک در حین ساخت و ساز از خریدار مالکیت می گیرد در حالی که زمین با تفکیک مجاز مالکیت از مالک اصلی اخذ می شود. سرزمین.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: به شهروندان اطلاع رسانی شود که ارزان بودن زمین غیرمجاز بی دلیل نیست و هزینه های بیشتری را در حین ساخت متحمل شوند.

حمسی، زمین وعده داده شده را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: گاهی زمین خریداری شده در طرح شهرداری قرار می گیرد و خریدار از آن اطلاعی ندارد که در حین ساخت با مشکل مواجه می شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در خصوص پلیس گشت ساختمانی نیز گفت: یکی از مشکلاتی که باعث تخلفات ساختمانی در شهر شده زیرمجموعه های غیرمجاز است که برای رفع این مشکل پلیس راه اندازی شد تا از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود اما متاسفانه پلیس ساخت و ساز مانند گذشته کارآمد نیست و نظارت کافی بر ساخت و سازها وجود ندارد. مشکلی که می طلبد شهرداری برای تقویت نظارت بر ساخت و ساز اقدامات لازم را انجام دهد.

خامسی در پایان تاکید کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد شهری که به مردم خدمات رسانی می کند باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند و ساخت و ساز در زمین های غیرمجاز انجام نشود و سپس اقدام به تخریب کند و شهروندان متحمل خسارت شوند. مقدار زیادی پول.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید