شرکت تعاونی عمران و عمران خلیل آباد پیشرو در خراسان رضوی است


ساعت: 09:26
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887458

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

بابایی با اشاره به اهمیت همکاری به عنوان محرک بخش نوآوری، گفت: با وجود همه منویات مقام معظم رهبری، اگر بتواند گرهی از اقتصاد کشور را حل کند، از بخش تعاون غافل شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلیل آباد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال وظیفه داریم حل کنیم. مشکلات نهادهای مختلف ما در شهرها مشاهده، پیگیری و حل می کنیم.

وی با تمرکز ویژه بر بخش تعاون، خاطرنشان کرد: بخش تعاونی به دلیل اینکه چندین تعاونی کار خود را به خوبی انجام نداده اند مورد غفلت قرار گرفته و مورد توجه قرار نگرفته است و این کار نباید انجام شود زیرا در اصل 44 قانون اساسی اقتصادی کشور ، به صورت دولتی و خصوصی مدیریت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس قانون وقتی دولت و تعاون نمی توانند کار را انجام دهند، بخش خصوصی باید کار را مدیریت کند، تصریح کرد: مدل اقتصادی بخش تعاون بر اساس قانون پیش می رود. تمرکز اجتماعی است و در این مدل درآمدزایی وجود دارد اما تولید ثروت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد بخش تعاونی بسیار تاکید کرده اند اذعان داشتند: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید بر اساس اصول درون زا، دانش بنیان، مردم محور و عدالت اجتماعی حرکت کنیم و با وجود همه فشارها مقام معظم رهبری بخش تعاون مغفول مانده است. اگر می توانست راه حلی برای اقتصاد کشور باشد، انجام دادیم.

بابایی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم بر همگرایی تمرکز دارد تا کارها پیش برود و تعاونی ها باید در این زمینه فعال و آگاه باشند، گفت: برخی از تعاونی های ما مشکل دارند اما به گفته کارشناسان 70 درصد بنگاه ها به دلیل نداشتن تجربه کافی هستند. و یک مشاور خوب، آنها در سال اول گم می شوند.

وی با بیان اینکه باید نگاه متفاوتی به حوزه تعاونی ها داشته باشیم و اگر این نگاه متفاوت باشد قطعا می توان کار را انجام داد، تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد در ایجاد شرکت های تعاونی توسعه و عمران پیشرو است و قانونگذار این امر را تصویب کرده است. پس از تأسیس این شرکت باید پروژه های عمرانی شهر را در اختیار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر شرکت توسعه و عمران تعاون به درستی کار کند می تواند اکثریت جمعیت شهرستان را به عضویت خود درآورد، تصریح کرد: جمع آوری منابع مالی اندک و استفاده از آن. ظرفیت خود مردم برای توسعه یکی از وظایف شرکت توسعه و ساخت تعاونی است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید بخش تعاونی را باور و اعتماد کنیم زیرا این بخش می تواند موتور محرک بخش نوآوری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید