وضعیت سیستان و بلوچستان در حوزه امنیتی قابل قبول است/ از انهدام 75 گروه سازمان یافته مواد مخدر تا دستگیری 16 عنصر کلیدی شبکه ها


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835113

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی استان را قابل قبول دانست و گفت: این وضعیت مرهون همکاری و مشارکت مردم و تلاش نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با بیان اینکه وضعیت امنیتی این استان قابل قبول است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت امنیتی در این استان قابل قبول است. مشارکت خوب بزرگان عشایر، ریش سفیدان و نخبگان و از سوی دیگر با تلاش دستگاه های امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، وضعیت امنیتی استان مساعد است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه جرم و جنایت با رتبه 34 آخرین کشور در کشور است و این یک رکورد مهم برای استان در زمینه اجرای قانون است.

این مسئول افزود: یکی از چالش های استان بحث مواد مخدر، اسلحه، جرایم مرزی و کشورهای همسایه است. مطمئناً بهترین مشارکت کنندگان در این زمینه رسانه ها هستند، زیرا آنها احساس امنیت را در افراد القا می کنند.”

انهدام ۷۵ باند سازمان یافته مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: انهدام 75 باند سازمان یافته مواد مخدر، کشف 132 تن مواد مخدر، دستگیری 16 نفر از اعضای اصلی و شبکه از جمله اقدامات پلیس در استان است.

وی با بیان اینکه پلیس استان اولین نیروی انتظامی در کشور است که شبکه های قاچاق مواد مخدر را دستگیر می کند، افزود: قاچاقچیان خودروهای خارجی، داخلی و خودروهای تیزرو را کشف کردند.

طاهری افزود: افزایش 32 درصدی دستگیری مجرمان، 9 درصدی کشف سلاح و 17 درصدی انهدام باندهای قاچاق اسلحه از دیگر موفقیت های پلیس استان در سال گذشته با کشف 2 هزار قبضه سلاح غیرمجاز بود.

وی کاهش تیراندازی و درگیری های مسلحانه، کاهش 22 درصدی درگیری های دسته جمعی غیرمسلحانه، افزایش 2 درصدی کشف سرقت های عادی، افزایش 14 درصدی کشف خودرو و 17 درصدی کشف سرقت های مسلحانه را کاهش داد. از جمله فعالیت های انتظامی در سال 1400 کرد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: افزایش 74 درصدی کشفیات سرقت، افزایش 80 درصدی سرقت های عادی، کاهش 50 درصدی قتل و افزایش کشف قتل های جدید و معوقه و متلاشی شدن 32 باند سرقت عادی از دیگر موفقیت های این سازمان است. پلیس سیستان و بلوچستان سال گذشته.

وی گفت: کشف 486 میلیارد تن کالای قاچاق پلیس استان را به موفق ترین سازمان در امر مبارزه با قاچاق تبدیل کرده است.

سرقت و کلاهبرداری از شایع ترین جرایم در استان است

افزایش 59 درصدی کشف قاچاق، هشت درصد افزایش کشفیات قاچاق و کشف بیش از 10 میلیون لیتر سوخت از عمده فعالیت های فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان است و گفت: از دیگر مجازات های انتظامی استان است.

وی افزود: وقوع تصادفات دغدغه همه مسئولان ارشد کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب است که در سال گذشته تلاش کردند تا 28 درصد مرگ و میر در استان کاهش یابد و این در حالی است که بیش از 90 درصد جاده های استان در حال انجام است. دو طرفه و زیرساخت ضعیف است.

طاهری همچنین کار پلیس فتا استان را موفق توصیف کرد و گفت: 98 درصد پرونده های ارجاع شده به پلیس فتا استان کشف و مختومه شده است.

وی بیشترین جرایم در استان را سرقت و کلاهبرداری رایانه ای و فضای مجازی عنوان کرد و افزود: از 87 پرونده تحویلی به پلیس فتا، 84 فقره کشف شده است.

سردار طاهری گفت: پلیس استان در طرح نوروزی امسال بیش از هشت تن مواد مخدر کشف و هشت عملیات مسلحانه علیه سوداگران مرگ انجام داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید