انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در آب های خلیج فارس / کشف 300 هزار لیتر گازوئیل و دستگیری شانزده قاچاقچی


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807303

قهرمانی از توقیف یک کشتی حامل 300 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز: خلیج فارس شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، ماموران دریابانی قشم با شناسایی یک فروند قایق حامل 300 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های جزیره، آن را توقیف کردند.

قهرمانی گفت: قاچاقچیان قصد داشتند محموله بزرگی از گازوئیل قاچاق را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کنند که خوشبختانه با هوشیاری کارکنان و شناسایی کشتی مورد نظر نتوانستند به اهداف مجرمانه خود عمل کنند.

قوه قضائیه همچنین با اشاره به توقیف یک دستگاه شناور گاز مایع در این عملیات از دستگیری 16 قاچاقچی سوخت خبر داد.

قهرمانی گفت: اعضای دستگیر شده این باند سازمان یافته قاچاق سوخت با صدور قرار کیفری برای تکمیل مراحل تحقیقات و در جریان محاکمه بازداشت شدند.

وی همچنین یادآور شد: عاملان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جزای نقدی و حبس به مصادره اموال ناشی از جرم و همچنین در اجرای ماده 20 قانون مبارزه با قاچاق انسان محکوم می شوند. وسایل نقلیه قاچاق اعم از قایق و خودرو یا موتور سیکلت نیز به نفع دولت توقیف خواهد شد.

رئیس قاضی هرمزگان در پایان به قاچاقچیان سوخت تذکر داد و تاکید کرد: قوه قضائیه دست از تلاش برنمی دارد و در مبارزه با پدیده شوم قاچاق و در راستای ایفای تعهدات قانونی به اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه و بی احتیاطی عمل می کند. قاچاقچیان با تمام توان و بدون هیچ گونه اغماض.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید