رئیس: پرداخت حقوق به افراد توسط بیت المال نباید محرمانه تلقی شود

رئیس: پرداخت حقوق به افراد توسط بیت المال نباید محرمانه تلقی شود

روز جدید رئیس جمهور گفت: پرداخت حقوق به افراد از سوی بیت المال محرمانه تلقی نشود و پرداخت ها با رعایت مقررات قانونی در سامانه مربوطه ثبت شود.

رئیسی گفت: محور کار دولت سیزدهم قوه قضائیه است و یکی از جاهایی که عده زیادی از مردم به قوه قضائیه توجه دارند، نظام پرداخت حقوق و کارمندان دولت است. در جلسه صبح چهارشنبه هیئت دولت.

رئیس جمهور با بیان اینکه پرداخت حقوق به افراد از سوی خزانه نباید محرمانه تلقی شود و باید طبق مقررات قانونی در سامانه مربوطه ثبت شود، افزود: به دستگاه های مختلف سازمان امور اداری و کار.

رئیس جمهور گفت: رعایت انصاف در نظام پرداخت به تنهایی بر عهده کارمندان دولت نیست و همه کارکنان دولت اسلامی که حقوق آنها از بیت المال پرداخت می شود باید بر اساس چارچوبی مبتنی بر انصاف پرداخت شود که از نظر کارشناسی و مهارت های افراد و سخت کوشی این نیز یک ضرورت برای تحقق عدالت در نظام دستمزدی است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی مسئول کنترل تورم هستند، خاطرنشان کرد: قیمت ها هستند، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم را مهمترین وظیفه دولت می دانم و تمام تلاش خود را می کنم. همکاران در دولت نیز باید همین احساس را داشته باشند.

آقای رئیسی در ادامه بر لزوم احترام به آزادی بیان و آزادی رسانه ها تاکید کرد و گفت: همه ما باید به مصونیت این آزادی احترام بگذاریم و در عین حال توجه داشته باشیم که مهمترین قدم در حفظ آزادی بیان است. بیان و آزادی رسانه ها برای اعمال این حق است. «این چارچوب قانون است.

آقای رئیسی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات مبنی بر تشکیل نشدن جلسه شورای عالی فضایی بیش از 10 سال است، گفت: آمادگی دارم جلسات تمامی شوراهای عالی را در اسرع وقت و در یک جلسه برگزار کنم. به صورت منظم، مشروط بر اینکه این جلسات کار کارشناسی داشته باشد و برگزاری جلسه به نتیجه مفیدی از جلسات منجر شود.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از وزارت جهاد کشاورزی برای خرید خرما و فرآورده های صنعتی سیب از تولیدکنندگان این محصولات در کشور گفت: همه دستگاه ها باید بخشی از اقدامات خود را که مطمئن، صحیح و موثر است اطلاع رسانی کنند. “

دیدگاهتان را بنویسید